خودکشی نکنید

Posted on at




عمل خودکشی پدیده ایست که از آغاز پیدایش انسان تاحال وجود داشته است .این عمل از اثر فقدان ویژگی های شخصیتی چون عقل ،شعور،تفکر وغیره می باشد که در حالت ها ومواقع مختلف زندگی آشکار می گردد. خودکشی درجوامع مختلف دلایل مختلفی را با خودداشته می باشد.


آمارها نشان دهنده آنست که در کشورهای غربی خودکشی افراد به خصوص جوانان درسطح بلندتری قرار دارد نسبت به کشورهای شرقی واسلامی. زیاد بودن این رقم خودکشی افراد وابسته به دلایل مختلفی چون بی نصیب بودن از مهرومحبت خانوادگی ،مادیات پرستی،ارزش ندادن به ابعاد معنوی زندگی ،عشق ورزیدن های ریایی وبه ده ها علت دیگر است.


 



 


اما درکشورهای اسلامی این عمل زشت کمتر به وقوع می پیوندد. چون ازنگاه دین مقدس اسلام کاملاً حرام و ناروا میباشد. اسلام بصورت کل قتل نفس را مردود شمرده است. به هیچ فردی اجازه نمیدهد که جان خود و دیگران را نظر به دلایل مختلف بگیرد. اسلام به هر درد و مشکل انسانی در جامعه و اجتماع اسلامی و انسانی راه های حل را طرح کرده است تا انسان مسلمان در هیچ موقع زندگی اسیر مشکل ها و رنج ها نگردد و از شدت این درد و ناهنجاری ها مایوس و نا امید شده دست به خود کشی نزند.



 


یگانه عامل اصلی خودکشی افراد یاس و نا امیدی است بخصوص در طبقه جوان که از تجربه کمتری برخوردار میباشد که با اندک شکست و ناکامی تمام امید شان را از دست داده و احساس میکنند که همه در ها بروی شان قفل گردیده است و دیگر هیچ دلیلی برای زنده بودن برای شان وجود ندارد. چه خوب خواهد بود که این پدیده زشت را که از ابتدای زندگی بشر را تا حال در پستی و ناهنجاری های خورد و بزرگ همراهی کرده است با تعاون، امید واری ، صمیمیت ، بردباری ، تحمل و عشق بطور کلی محوه کنیم و با هر بار شکست و ناکامی در زندگی خود را وادار به انجام این عمل پلید نکرده بلکه تا تمام وجود و با یک دنیا امید برای آینده چشم باز کرده و خود کشی نکینم.






نویسنده   سمیع شریفی 


 



About the author

sami2014

Kabul University,
Faculty of Journalism

Subscribe 0
160