بی عدالتی در مورد زنان

Posted on at


زنان و دختران که نیم پیکرجامعه ی جهانی را تشکیل میدهند درحداکثرکشورها به آن ها صرف ازنگاه تسکین غریزه جنسی نگریسته می شود.


درمورد زنان ازطرف مردان بد بین فلسفه بافی های زیادی صورت گرفته است عده ای می گویند زن ازنگاه عقل وفراست با مردان برابری کرده نمی توانند. عده ای می گویند زنان مانند گل هستند آن ها را باید بویید و بجایش درخانهِ گذاشت. برخی می گویند درست است که زن حق مساوی با مرد دارد ازهمین سبب زن باید کارخانه وبچه پروری را انجام بدهد مرد باید دربیرون خانه به مزارع و بازارکاربکند.



تاریخ نشان می دهد که درهربرهه از زمان زنان آسیب پذیر بوده اند. چنانچه اوراق هرحوادث تاریخ بشری نشان می دهد مصری های قدیم برای جلوگیری ازآب خیزی های رودنیل دخترجوانی را آراسته به دریا پرتاب می کردند. درعربستان قدیم موجودیت دختر را در خانه ننگ و موجب بدبختی تلقی می کردند و زنده بگور می نمودند. درهندوستان زنان را با جسد مرده شوهران شان زنده به آتش می سوزانیدند. دربعضی قبایل هند اگرزن بمیرد مرد می تواند زن دیگر بگیرد اما اگر مرد اول بمیرد زن او هرقدر جوان هم باشد حق شوهرگرفتن را ندارد و اگرمیلی به شوهرپیدا کرد موی سراورا می تراشند و تحقیرش می کنند.



درافریقا به خاطر نابود کردن احساس غریزه جنسی زنان و دختران جوان را ختنه می کنند و این عمل همین اکنون نیزمروج است. قرارخبر رادیو بی بی سی که به تاریخ 29/11/2000 میلادی پخش گردید شنیده شد که ازجمله 25 کشور افریقا 15 کشور آن به ختنه کردن زنان ودختران مبادرات ورزیده اند و 130 ملیون زنان را ختنه کرده اند.


زنان افریقا ازترس ختنه شده گاهی فرارمی کنند وگاهی مصیبت هایی را بالای خود می آورند. درکشور های پیشرفته جهان نیزبا زنان باخلوص نیت رفتارنمی گردد. بعضی اوقات آدم احساس می کند که مردان زنان را رقیب خود احساس می کنند و نمی خواهند زنان وارد عرصه ی به خصوص شود واز مردان پیشی بگیرند. حتا بعضی ازمردان هوس بازدرچنین کشورها به نام آزادی دختران وحتا زنانی شوهردار را به سوی بدرفتاری، عیاشی و هرزه گی و استعمال مواد مخدر ومیخواره گی تشویق می کنند وعملاً ازحیطه ی اصول اخلاقی دور می کنند.



دربعضی ازکشورهای عقب مانده زنان ثقیل ترین کارهای بیرون ازخانه مثل کشاورزی پخته کاری، گندم دروی، باغدار، سوداگری، شترچرانی و امثال آن را اجرا می کنند و مردان دست به هیچ کاری  نمی زنند و صرف بالای زنان حاکمیت روا می دارند و آن هارا لت وکوپ می کنند ومرد بودن خود را به رخ زنان می کشند.



دربرخی کشورهامثل ایران حتا زنان حق ندارند لباس دلخواه خودرا بپوشند آنچه فرمان روایان طبق سلیقه های خویش دستور می دهند لباس می پوشند نشریه مجاهدین خلق ایران درمورد زنان مطالبی مفصل به نشرسپرده است که؛ فرارزنان ودختران ازایران هرروز افزایش می یابد این نشانه ی ظلم طاقت فرسا وغیرقابل تحمل است که درایران می گذرد.



بعضی از زنان ودختران تحمل فشارغم واندوه مرگبار را درخود نمی بینند وحتا برای نجات از ورطه ی فلاکت وبدبختی دست به انتخار می زنند.


 


صبغت الله اینان



About the author

sebghat

I Sebghatullah of Faryab province, my native language is Uzbek, was born in a family of husbandry and Badansh in 1371. Courses currently taught at Kabul University journalism class got two. I work more accessible to calligraphy, painting, music and sport, and I'm interested in writing too. Genial Annex I…

Subscribe 0
160