خانواده دموکراسی

Posted on at


منظور از خانواده دیموکراسی عاقلانه ترین و انسانی ترین راه زنده گی است. در خانواده ای که دیموکراسی حاکم بر روابط اعضاء آن باشد خصوصیات زیر مشاهده می گردد -:


در این خانواده همه افراد حق دخالت در اداره وامور خانه و اظهار نظر در باره مسائل مختلف را دارند . هر یک از اعضاء خانواده حق دارد در باره کار های خانه بحث کند مثلاً در انتخاب هدف های زنده گی خانواده گی در انتخاب روشهای مناسب در تقسیم درآمد خانه در مخارج خانه و طرز بر خورد اعضاء خانه می تواند اظهار نظر کند .



خلاصه این که در این خانواده شیوه های رفتار هر فرد روی همه تاثیر می گذارد. فرد را  آماده  برای زنده گی اجتماعی می سازد چون در خانه بسیار چیز آموخته می شود که روی همان هدف ها تعیین شده در اجتماع خوبتر و زودتر قبول می شود . و روی رفتار دیگران تاثیر می گذارد . در این گونه خانواده یعنی خانواده ای که دیموکراسی در آن حاکم است . هر فرد به یک دیگر احترام  دارد چه بزرگ  باشد یا خورد حق اظهار نظر در مورد  زندهگی شخصی خود و دیگران را دارد .


همکاری اساس زنده گی وفعالیت افراد این خانواده را تشکیل می دهد . از نظم و دسپلین خاص بر خورد داری می باشند بچه های که در این خانواده پرورش می یا بند به موقع از محبت والدین استفاده می کنند شخصیت آنها در خانه قابل احترام است . جای آنها در گروه خانواده مشخص و محفوظ است . که همه این رفتار ها روی رفتار هر فرد تاثیر دارد . و به فرد از خوردی انگیزه داده می شود در اجتماع که داخل می شود چگونه رفتار کند . چنین افراد زود تر مورد پذیرش جامعه قرار می گیرند چون اعمال رفتار وکردار خود را برای مردم ثابت می کند که چگونه شخصی است ؟ آیا می تواند مسئولیت های اجتماعی را بیش ببرد یا خیر ؟


این بچه ها در محیط  مکتب نیز با دیگران خوبتر می تواند ارتباط بر قرار کنند . و از نظر عاطفی دچار مشکل نخواهد بود زود با دیگران آمیزش پیدا می کنند , آماده به همکاری برای دوستان خود هستند . برای بچه ها دیگر احترام قایل می شوند . اختلاف عقاید دیگران به نظر آنها امری عادی است . زیرا نظر های مختلف را در خانه شنیده و تحمل کرده اند . تعصب در میان این نوع بچه ها کمتر دیده می شوند . وبه هیچ وجه در تجاوز وحمله به دیگران سبقت نمی گیرند .


خلاصه گفته می توانیم افراد تربیه شده در این قسم خانواده زودتر در اجتماع  قرار می گیرند چون رفتار , اخلاق و کر دار او را عملاً می بینند .




About the author

saremehazimi

Saremeh was born in Herat,Afghanistan. she is student in Herat university faculty of computer since.

Subscribe 0
160