وومن انکس نمونه قوی و مناسبی برای تقویت زنان در سراسر دنیاست

Posted on at

This post is also available in:

من یک آموزگار هستم، و بعنوان یک آموزش دهنده اولین و مهمترین هدف شغلی من سهولت یادگیری برای دانش آموزان  در محیطی امن و سازنده میباشد. برای این هدف، بخشی از کار من  این است که هر کاری را برای حفاظت  آنها از خطراتی که در محیط اطرافشان است انجام دهم. بخاطر احساساتی بودن آنها، بچه ها اهداف مناسبی برای شکارچیان هستند، که با استفاده از نقاط ضعف آنها از آنها برای مقاصد خودشان استفاده میکنند. کسانی که با دوستان خودشان فریبکاری میکنند مایه تاسف هستند. و کسانی که از اطفال سو استفاده میکنند واقعا نفرت انگیز هستند. بحرحال، معلمانی  که اطفال را فریب میدهند جزو بدترین ها هستند. بخاطر اینکه آنها از اعتماد دانش آموزان خودشان دوبار سو استفاده کرده اند.

 

هفته پیش یک استاد ۵۴ ساله که متهم به تجاوز جنسی به دانش آموز ۱۴ ساله در سال ۲۰۰۷ شد، بعد از سپری نمودن ۳۰ روز از زندان آزاد شد. در طول سمستر استسی رامبولد از موقعیت خود برای  فریب دختر ساده چریس مورالز استفاده کرد، او رابطه جنسی خود را با یک دختر نوجوان پنهان نگه داشت. این  جنایت در ایالت مونتانا اتفاق افتاد، دلیل اینکه آقای رامبولد چنین محکومیت سبکی را دریافت نمود بخاطر دادگاهی بود که محاکمه او را پیش میبرد. بیانه ای جنجالی Todd Baugh در سراسر کشور پخش شد : چریس مسن تر از سنی که داشت معلوم میشد، و تحت کنترل  فردی بوده که به او تجاوز می کرده است.

 


ا اینکه آقای رامبولد بخاطر جنایتش محکوم شد، چریس نه تنها با عدالت  با وی رفتار نشد بلکه  با بیرحمی مستقیما و بصورت آنلاین  توسط اکثریت همصنفی های خودش مورد آزار و اذیت قرار گرفت، کسانی که بجای حمایت او در زمانی که شدیدا به آن نیاز داشت به مسخره کردن او پرداختند و از همراهی با او اجتناب ورزیدند. آقای رامبولد، به چریس صدمه روحی زد و دادگاه هم از محکوم نمودن او چشم پوشی نمود، با این کار او زندگی چری را از بین برد.  در جامعه ای که او زندگی میکرد بطور کلی او را مورد سرزنش قراردادند، همکلاسیهایش او را سرزنش و تحقیر کردند، تا جایی که او نتوانست هیچ راه دیگری غیر از پایان دادن به زندگیش بیابد. مادر چریس او را در حالی یافت که خود را با شلیک گلوله در اطاقش کشته بود. 


 

 

من این مقاله را در مورد خطرات و عواقب اذیت و آزار افراد نوشتم که منجر به مرگ افراد میشود. من سرگذشت چری را نمونه ای بد یافتم، چون این نه فقط بخاطر اقدام جنایتکارانه دو مرد بوده، همچنین خطا سیستماتیک جامعه ای بوده که چری در آن زندگی میکرده ، او نیاز به حمایت و همکاری مردم داشت چیزی که شایسته و سزاوارش بود. وقتی من داستانهای اینگونه را میخوانم، من نمیتوانم کاری بیشتر از تشکر از Women Annex  بکنم. Women Annex همکار فیلم انکس است، یک صفحه دیجیتال که وب سایت خودش را بعنوان صفحه نمایش در دسترس فیلم سازان مستقل قرار داده تا کارشان را به تمام دنیا نشان دهند. فیلم انکس اخیرا کلاس ها ی انترنتی را در افغانستان دایر نموده است، بویژه در هرات، سومین شهر بزرگ دنیا. در حالیکه فیلم انکس حمایت آموزشی و لوجستیکی را برای دختران و پسران افغان در مکاتبشان فراهم مینماید - نه تنها به بچه ها کمک میشود بلکه سیستم آموزشی در افغانستان نیز بهبود می یابد - همچنین Women Annex کمک  با ارزشی را به زنان افغان میکند، کسانی که موانع را بر سر راه خود میبینند. چه آنهایی که قربانی خشونت های خانواده گی هستند و چه آنهایی از آزادی برخوردار نیستند. زنان در افغانستان میتوانند از این وب سایت برای کمک استفاده کنند، و داستانهایشان را برای حمایت و تشویق کسانی که زندگی مشابهی دارند. چیزی که من در Women Annex  بطور خاص به آن علاقه مندم ، این است که آنها میتوانند از طریق انترنت، به کسانی کمک کنند که قادر نیستند خانه هایشان را ترک بگویند.  این یک خدمت بزرگ به این جامعه است، جامعه ای که اغلب اوقات  با سرکوبی و نابرابری مواجه است. 

 

اگر چریس فرصت دریافت  کمک را از سازمانی مانند Women’s Annex  پیدا میکرد، شاید او هنوز زنده بود. تشکر از Women’s Annex  برای کار ارزنده اش.

 

Giacomo Cresti

Senior Editor Annex Press, Film Annex

http://www.filmannex.com/webtv/giacomo

follow me @giacomocresti76

subscribe to my page! :-)



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160