گامی بسوی یک جامعه رستگار

Posted on at



 

از مسایل مهم اجتماعی اینست که بوجود آمدن هنجارها ومشکلات بشری، قدرت و شکست  جوامع ومردم ،پیشرفت و یا عقب ماندگی تمدن ها در جوامع مختلف وابسته به حوادث ناگهانی و تصادفی نیست، بلکه واقعیت ها گواهی میدهند که این ناهنجاری ها با سنت ها و عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ارتباط نزدیک دارند.

بعضی اوقات یک جامعه در شرایط خاص از تاریخ و در محیط معین تمام راه های موفقیت را یکی بعد دیگر می پیمایند هرگونه مشکلاتی راکه دراین مسیراست با تمام وجود پذیرفته وباتمام آنها مبارزه میکند تا باشد که موفقیت مادی ومعنوی نایل گردد

 

اما اکثر مشگلاتی مثل قانون شکنی، بی نظمی اجتماعی، ناهنجاری های اقتصادی،سیاسی وفرهنگی مانند بیماری آن جامعه را ازهرنوع پیشرفت بازمانده وآهسته آهسته تمام پایه های اساسی آن جامعه را نیست ونابود می کنند.

در این مقطع زمان اگر مردم آن جامعه دربرابر این مشکلات قیام نکنند بدون شک تمام  نعمت ها وارزش های مادی ومعنوی شان از دست خواهند داد، ودریک تگنای بی سرنوشتی وبی اتفافی برای همیشه سرگردان خواهند ماند.

اما با بوجود آوردن یک نظام حاکم به اساس قوانین الهی و به خواست ملت و سعی و تلاش بلیغ جهت بوجود آوردن یک سیستم کارا و متفق زمینه را برای پیشرفت و کمال مادی و معنوی مساعد خواهد ساخت

.

با وضاحت گفته می توانیم که پیروی از قوانین الهی ،وحدت ویکپارچه گی همچنان بعضی موارد دیگراست  که اگر مطابق آنها زندگی اجتماعی خودرارعیارکنیم آ نگاه می توانیم به سوی رستگاری گام بگذاریم ودر جامعه عاری از هرنوع  بدبختی زندگی را به پیش برده وخود را از جمله انسانها آزاده وخوشبخت پروردگار خویش حساب کنیم واز هیچ نوع سعی و تلاش جهت رسیدن به والاترین جایگاه انسانی واجتماعی درسطح منطقه جهان دریغ نورزیم. آن زمان با فخر گفته خواهیم توانست که دریک جامعه رستگار ،متمدن وتهی از هرنوع شرمساری زندگی می کنیم.

 



About the author

sami2014

Kabul University,
Faculty of Journalism

Subscribe 0
160