روش اخلاقی در انسان

Posted on at


 


روش اخلاقی یکی از مهمترین ابعاد حیات زنده گی انسان شمرده می شود . گفته می توانیم رکن اساسی را در حیات انسان دراین دنیا از حیشیت فرد با جامعه روش اخلاقی تشکیل میدهد انسان از انگیزه ها و تمایلات گوناگون خلق شده با این تمایلات و انگیزه ها از دیگر مخلوقات الهی فرق دارد



 


هم بعد مادی دارد و هم روحی همه در وی تمایلات فرد گرایی است و همه جامعه گرایی با همین تمایلات و انگیزه های عجیش انسان خلافت الهی را در روی زمین کسب نموده و بار امانت الهی را متقبل گردیده است . پس وجود انسان در این دنیا جهت رسیدن به مقام شایسته انسانیت است.


انسانی که شایسته خلافت الهی باشد و همیشه در راه رسیدن و به این مرام در گرو کشمکش های درونی قرار می گیرد که بر خی وی را به سوی حیوانات و بد تر از آن می کشاند و برخی دیگر هم او را به مقام انسانیت اش ارتقاع می دهد


 



 


اگر انسان خود را از این کشمکش ها نجات داده نتواند نه تنها خود درگیر و دار این کشمکش ها هلاک می شود بلکه جامعه خود را نیز  ساخته در نزاع و کشمکش سر دچار می کند.


چون جامعه مجموعه از افراد است که در کنار همدیگر قرار می گیرند و فساد جامعه ارتباط مستقیم با فساد داخلی انسان دارد.


روش اخلاقی یکی از مهمترین ضرورت های مبرم انسان منحیث فرد و جامعه  می باشد


 



 


تا با پیاده کردن آن انسان توانسته باشد تمایلات و انگیزه های فساد درونی خویش را نهاده کرده در قدم اول خودش از اطمینان و استقرار داخلی بهره مند گردد.


ودر قدم دوم میتواند یک جامعه با امن و آرام را ایجاد نماید


 


 


نوسنده : آرزو


 


 


 


 


 


 


 


 


 



About the author

160