روشهای خوش طعم نمودن غذا

Posted on at


خوش طعمی غذا نکته ای مهم است ، برای اینکه بتوانیم غذا را خوش طعم نماییم  میتوانیم از روشهای بسیار ساده ای استفاده کنیم . 

 

نمک 

افزودن نمک بخاطر اثری که روی طعم غذا میگذارد از دیگر ادویه جات اهمیت بیشتری دارد. نمک باید قبل از کباب گوشت و مرغ به آنها افزوده شود، در شش لیتر آب، استفاده از دو قاشق غذاخوری نمک مناسب می باشد. 

 

مایعات 

استفاده از آب به تنهایی در پختن سبزیجات، گرم کردن غذاها و تهیه انواع سوپ میتواند از طعم و کیفیت غذا بکاهد و بنا استفاده از آب گوشت و یا آب مرغ و حتی آب سبزیجات میتواند طعم خاصی به غذا اضافه کند. 

  

ترشی 

بعضی وقتها نمک نمیتواند به تنهایی طعمی را که میخواهیم به غذا اضافه نماید، با افزودن مقداری سرکه و یا آبلیمو طعم آن را بهتر کنیم. افزودن آبلیمو میتواند بغیر از بهبود طعم غذا بین شیرینی و ترشی غذا تعادل برقرار کند. به اضافه آن کسانی که نمک در برنامه غذایی شان نیست، میتوانند بجای آن از آب لیمو و یا سرکه استفاده کنند. 

  

کره

کره میتواند به بهبود طعم غذا کمک کند، اخیرا کره گیاهی و یا کره مارگارین به بازار آمده است.

 

بافت غذا 

استفاده از مواد غذایی با بافت های مختلف هنگامی که غذا را تهیه میکنیم میتواند طعم آن را بهتر کند. بعنوان مثال خشک بودن پوست مرغ و نرم بودن گوشت داخل آن طعم بهتری به مرغ میدهد. همچنین استفاده از کرفس خرد شده در سیب زمینی له شده و یا استفاده از نان خرد شده روی ماکارونی طعم آن را بهتر میکند. 

 



About the author

160