محرم و كشتار هزاره هاي كويته

Posted on at


بعد از چند مدت آرامش و امنيت، ديروز باز هم هزاره هاي كويته مورد حمله قرار گرفتند. تروريستان مسلح سوار بر موتر سايكل ٦ تن از كارگران كان كوله را كشته و ١ تن ديگر را مجروح كردند. كشته شده ها و زخمي همه از هزاره هاي كويته و كارگران ساده كان كوله بوده اند. اين اولين بار نيست كه كارگران مورد حمله قرار ميگيرند. قبل از اين نياز بارها كارگران، مغازه داران و سبزي و ميوه فروشان هزاره مورد حمله قرار گرفته اند٠


 



 


اين حمله به نوعي شروع موج جديد حملات ميتواند باشد. در چند هفته گذشته اوضاع امنيتي كويته در كل خوب بود و هزاره ها نيز تازه داشتند احساس امنيت مي كردند.


شروع موج جديد كشتار هزاره ها در كويته و نزديك بودن ماه محرم ميتواند خطرناكتر از گذشته باشد. شروع حملات و ترور و كشتار از يك طرف و آغاز ماه محرم از طرف ديگر. از طرفي نيز تندروان شيعي در كويته به هيچ عنوان راضي به محدود كردن عزاداري و سوگواري ها به داخل تكيه خانه ها نيستند و در هر صورت و با هر طرحي كه منجر به محدود شدن عزاداري ها گردد مخالفت خواهند كرد. با تندروان و افراطگرايان نيز نميشود حرف زد و نميشود وضعيت را براي آنها شرح داد. همانطوري كه تروريستان مربوط به لشكر جهنگوي كشتار هزاره ها و شيعيان را واجب ميدانند، افراط گرايان شيعي نيز جلوس و عزاداري و بيرون شدن به سرگها براي عزاداري و سوگواري را واجب و لازم ميدانند.


تندروان و افراط گرايان شيعي در كويته هرگز كوتاه بيا نيستند. آنها شعار شان "شهادت افتخار است" ميباشد و هر كسي كه مخالفت كند را كافر مي دانند. درست همانند وهابي ها و افراد عضو القاعده.  از تندروي و بي عقلي اين عده  تروريستان و دشمنان قسم خورده مردم استفاده كرده مردم را به غم و سوگ مي نشانند. كاري كه قبل از اين نيز انجام داده اند.


كسي جرات مخالفت با اين گروه  را ندارد. ديروز در يكي از صفحات فيسبوك عكسي يكي نفر پلاكارد در دست را گذاشته بودند كه روي پلاكارد نوشته شده بود كه "عزاداري و سوگواري را به امام بارگاه ها محدود كنيم" و از مردم خواسته بودند كه به او لعنت بفرستند و اگر توانستند حال آن "كافر" را بگيرند. چرا؟؟ چون او كمي به خير مردم انديشيده بود و از مردم خواسته بود كه كاري كنند كه از هر گونه اتفاق و حادثهء جلوگيري كنند.



About the author

160