هنر امیدوار بودن

Posted on at


اميد داشتن، هنري است که بايد همگی مخصوصا نسل جوان آن را بیاموزند ، این امیدواری است که چرخ زندگي را به گردش درآورده و به ماشین کوشش و انگيزه شتاب میبخشد.


امید داشتن و یا ناامیدی ما فقط به خودما یا در حقیقت به روش فکر و نگرش ما به زندگی تعلق دارد.


بعضی اشخاص میگویند که داشتن امید با وجود مشکلات زیاد زندگی ناممکن به نظر می رسد آیا واقعا داشتن امید در زندگی تا به این حد مشکل است البته که نه. امیداوار بودن به زندگی چیزی نیست که ما بدون هیچ کدام کوششی بتوانیم آن را بدست بیاوریم ، برای بدست آوردن خواسته هایمان در زندگی باید کوشش نمود، امیدواری نیز از این قاعده مستثنی نیست مثل که بگوییم بخاطریکه در امور زندگی مشکلات زیاد هست دیگر نمی شود به زندگی امید داشت سخن درستی به نظر نمی رسد زیرا اگر به این شکل به زندگی ببینیم پس قطعا نباید در دنیا هیچ شخصی امیدواری وجود داشته باشد یقینا داشتن امید در شرایط سخت زندگی کار آسان و راحتی نیست.



 همچنان در اسلام ، اميد و آرزو جايگاه بلندی دارد تا جايي که در روايات از اميد به حیث رحمت الهي ياد شده است.


پيامبر (ص) مي فرمايد : اميد و آرزو ، رحمت براي امت من است و اگر اميد و آرزو نبود ، هيچ مادري طفلش را شير نمي داد و هيچ باغباني نهالي نمي کاشت.


 



بدون شک بزرگترین هنر هر شخصی امید داشتن در شرایط سخت و مشکل زندگی است البته باید بدانیم که امیدوار بودن دلیل بر این نمیشود که ما دیگر هیچگاه ناامید نخواهیم شد زیرا حتی با حوصله ترین و قوی ترین انسان ها نیز بعضی اوقات در زندگی دچار یاس و نا امیدی می شوند ، واضح است اشخاصی که به زندگی دید مثبت دارند کمتر به نا امیدی دچار می شوند زیرا این اشخاص در برابر مشکلات انعطاف پذیری زیادی دارند و خیلی زود خود را باشرایط بوجود آمده وفق میدهند.


باید دانست که امید داشتن ضرورت به نیروی خارق العاده ای ندارد و هر انسانی توانایی داشتن روحیه عالی خواهد داشت به شرط اینکه دید و فکر مثبت داشته باشد یعنی اگر می خواهید از غم ها و مشکلات زندگی آسوده شوید از همین لحظه شروع کنید و برای داشتن روحیه عالی تلاش کنید.



 به گفته شکسپیر: هیچ چیز خوب یا بد نیست ولی طرز فکر نمودن ما امور را خوب یا بد نشان می دهد.


 


این هم فلمی کوتاه ساخت خود من در مورد امیدوار بودن یا الهام امیدواری ( INSPIRE HOPE )





About the author

jamil-yosufi

I tell stories. Sometimes those stories take the form of a documentary or music video, sometimes they’re in the form of a short film. JAMIL YOSUFI (born August 2, 1988) is an Afghan film director, DP & Visual FX , 3D Artist. He is a freelance filmmaker, director, Visual FX…

Subscribe 0
160