زیبایی طبیعی

Posted on at




زیبایی هر وقت به زیبایی فکر میکنم و به یاد گونا گون بودنش میفتیم هر کس زیبایی را به ذعم خود مینگرد و آن را به اشکال گونا گون تفسیر میکند در حقیقت تعریف که موردقبول همگان است که در آیت شریفه آن را یاد آور میشویم خداوند کریم در قرآن کریم میفرماید (ان الله جمیل و یحب الجمال )خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد



در حقیقت همه طبیعت هر آن چیزیکه در آن خداوند بزرگ آفرید آن را زیبا خلق نمود است


یک مثال که برای همگان روشن شود اینست که زمانیکه ما به گل مینگریم گا در حقیقت زیبا است اما خارک در اطراف گل میباشد آن را زیبا تر ساخت است به همین قسم اگر به تمام چیزهای که در این جهان بی کران موجود است نمایانگر زیبا است و هنرمند است که به زیبا طبیعت مینگرد و آن را سرمشق تخیل خود میسازد .


در کتاب های آسمانی ما از زیبایی یوسف پیامبر شنیدیم و روایت زیادی در باره زیبایی آن آمد است و مشکلات که سر راه او بخاطر زیبایش آمد برای ما بیان شده.


خداوند بزرگ تنها در این طبیعت بیکران نیافرید است بلکه در زیر آبهای که در دریا ها و در عمق بحر ها جاگزین ساخت است ما آن را از طریق تلویزیون توسط در یانوردان که برای دیده که در آن جاه داشت اند مشاهد کردیم.


بهر صورت در انسان ها هم صورت های زیبا را مشاهد کردیم اما در انسان ها مهم تر از هم صورت وسیرت است که صورت بیانگر زیبایی ظاهر انسان ها میباشد اما سیرت نماینگر باطن انسان میباشد که در حقیقت یکی با دیگر لازم م ملزوم میباشد



اگر ما با شخصی  روبرو میشویم که با صورت زیبا اما سیرت که دارد مورد قبول هیچ شخصی نمی شود در این جاه است که انسان خواناخوا از آن فاصله میگیرد اما از هم بهتر سیرت در انسان مهم تر میباشد که بدون سیرت با وجود داشتن صورت زیبا مورد قبول نمیباشد وزیبایی سیرت را همر باقی و پایدار خوانده اند و زیبایی صورت را امری ناپایدار و فانی تلقی کرد اند.


ای!دوست خداوند بزرگ و پدارن ما مارا به زیبا رفتار و زیبا سخن گفتن و با اخلاق حسنه ما را تشویق نمود است پس بیاید آنچه که در زیبا سیرت ما بهتر میباشد کوشش نمایم و از رفتار نامناسب دوری نمایم تا همیشه مورد پسند همگان قرار بیگیرم.



مخصوص زیبایی در سیرت که مورد حب و رحمت پروزدگار عالمیان قرار بیگیرم و با امید آن روز که در سایه عرش خداوند بزرگ باشیم و زیبایی ظاهر خود را در رفتار و کردار با انسان ها نشان بدهیم تا هر شخص از وجود ما چیز را بنام زیبایی ظاهری بیاموزد.


امروز بعضی کشان با زیبایی صورت مینگرند اما از هم مهمتر زیبایی سیرت را بنگرید تا همیشه خوشی را در پی داشت باشد اما زیبایی صورت برای چند روز محدود میباشد زیبایی باطن جاویدانی است برای ابد


نویسنده عبدالقهار کبیری



About the author

160