کف شناسی

Posted on at


1.  آیا کف شناسی یک علم است؟


این علم،با وجود تحولات چشمگیر در موضوعهای مختلف، هنوز نتوانسته است راهی برای قرار دادن کف شناسی در چهارچوب خود پیدا کند . نظر به تجربیات زیاد وجود دارد.پایه این علم همیشه تجربه است.نظر به تحقیق که در این زمینه خاص صورت گرفته اساس این علم را نیز (تجربه) می گویند.


بعد از مطالعه زیاد به این عقیده رسیدن کف شناس باید بتواند ارزشهای ظریف یک شخص،خصوصیات ذاتی، توانایی ها و ضعف های  اور را بشناسد. و در بهبود آنها و فراهم آوردن زنده گی بهتر به او کمک کند. دانستن اینکه یک نفر چند فرزند و یا چند سفر به خارج دارد. مهم نیست بلکه باید توانائی ها و ناتوانای یک شخص مشخص کند. یک کف شناس خوب در واقع یک رهنمای خوب در این زمینه است.


 



یک کف شناس خوب باید حتماً یک روانشناس خوب نیز باشد. افرادی که به کف شناس مراجعه می کنند،دارای گرفتاری هستند وظیفه خطیر کف شناس نشان دادن راه موفقیت و هدایت آنها بر طبق خطوطه مناسب کف دست می باشد.


کف شناسی یک جزیره گنج است و اطلاعات گرانبها و ارزشمند را می توان از دست استخراج کرد.


علم کف شناسی به دو قسم تقسیم می شود:


1-شناختن شکل دست، انگشتان و نیز ناخنها.


2-مربوطه به خطوط کف دست و تغیرو تعبیر آنها ست.


از دیدگاه روانشناسی دست، دست به سه ناحیه تقسیم می شود:


1-رفتار آگاهانه، قدرت ارادهٔ.


2-ضمیر ناخود آگاه، خوصوصیات مخفی.


3-خوصیات اجتماعی.


می توان گفت: شکل دست آنقدر مهم است که با دیدن آن می توانیم بفهیم که در ذهن یک فرد، او در چه فعالیتهای روزمره هدایت می کند.علت احساس ناراحتی،اندوهگینی و نارضایتی مردم را می توان در شکل دست جستجو کرد.



دست های بزرگ


صاحبان دست های بزرگ علاقمند کاری ظریف مانند: ـساعت سازان،جواهر کاران،قلع کاران،تاجران وغیره انداین اشخاص دوست دارند به ریشه هر موضوع وارد شوند و در اصطلاح «موٌ رااز ماست» بیرون  بکشند ویا قدرت فزیکی بزرگ دارند.


 


دستهای کوچک


 صاحبان این دست دارای ایده بزرگ و طراح هانی هستند که امور بزرگ رارهبری میکنند. این اشخاص دارای قلب گرم و ظرافت ذهنی اند و زیاد تر با افکار خود زنده گی می کنند.


دستهای کوتاه و پهن و باریک و دراز


 دستهای پهن نشانه قضاوت صحیح و عقل سلیم فعالیت و استعداد و بعنوان کیفیات حاکم دراشخاص می باشد و همچنان دارای درک و قدرت قضاوت اند.


دستهای باریک و دراز


 بیشتر به شخص خیال پرداز تعلق دارد.این افراد ذهن یک بعٌدی دارند و فاقد تمرکز میباشند.همچنین با یک دست چند هندوانه را برمیدارند یعنی چند کاررامی خواهند باهم انجام دهند اما فقط از عهدهٔ معدود از آنها برمی آیند.





انواع هفتگانه دست


هفت نوع  دست وجود دارد که عبارتند از:1-ابتدایی2- چهار گوش (مربعی)3-قاشقی 4-مخروطی5-ذهنی(روحی)6-فلسفی7-مخلوط.


این هفت نوع کاملاً از هم تشخیص داده می شوند وهر یک خصوصیات مشخص و منحصر به فرد خود را دارندونمی توانند بیش از حد مشخص تغییر یابندویا اصلاح شوند.از انواع دست تمدنهای گوناگونی منشاء می گردد و هرنوع به تنهایی اظهار وجود می کند.


کف شناسی نوعی دستور زبانست وهنگامی که افعال،ضمایرو اسامی و.... به خوبی شناخته شدند،زبان دست کاملاً واضح و روشن می گردد.


این موضوع ادامه دارد عنوان مطلب بعدی (تحلیل خطوط دست)






About the author

sagharfakher

i am a teacher graduated
from literature faculty i like music sport cooking ....i want to improve in my work

Subscribe 0
160