فقرو تنگدستی در افغانستان

Posted on at


فقرو تنگدستی در افغانستان یکی از مهمترین مشکلا ت مردم افغانستان میباشد که اکثر جوامع به آن مواجه اند . اکثر جوانان از اثر بیکاری وفقر به کارهای دست میزنند که مرتکب جرم وعمل خلاف قانون میگردند.



 اشخاصی که به فقرو تنگدستی مواجه اندهمیشه به این فکرو اندیشه اند که چگونه میتوانند خودرااز این مشکلات رهایی بخشند ومانند دیگران به امکاناتی که ارزوی انرا دارند برسند که حتی باعث میشود زندگی خود را به خطر انداخته ویا زندگی دیگران را به خطر مواجه کنند که فقرو تنگدستی یکی از مهمترین چالش ها در زندگی مردم افغانستان میباشد که بعضی از اشخاص بخاطرآن مجبور به فروش اموال و عضو بدن خود میگردند که حتی از فرزندان خود نیز میگذرند تا اولاد شان در فقرو تنگدستی زندگی نکنند وبه جامعه کدام ضرر وارد نکرده باشند .


مجبور به این میشوند که دست بگدایی، اختطاف وکارهای ناروا بزنند و اکثر جوانان بخاطرانکه بتوانند خودرا از فکر زیاد نجات دهندبه اعتیاد روی می اورند که بتوانند مشکلات شانرا فراموش کرده وذهن شانرا آرام کنند که برعکس ضرر های زیاد جسمی ،روحی ،وذهنی ،به خود وارد میکنند وبه زندگی خود بیشتر لطمه میزنند در کشور افغا نستان جوانانی را میبینیم که استعداد فوق العاده دارند اما تحصیلات شانرا ادامه ندادند چرا؟



 از یک طرف انها به فقرو تنگدستی مواجه اند واز طرفی بودجه آنرا ندارند که ادامه تحصیل دهند وبا وجود داشتن استعدادئ های بینظیر تحصیلات شانرا ترک کرده وبرای امرار معیشت خود وفامیل خود کار میکنند واستعداد خودرا برای همیشه دفن کرده اند. 




About the author

mehrangiz

مهرانگیز سادات 17ساله یکی از متعلمین لیسه گوهر شاد بیگم صنف یازدهم .

Subscribe 0
160