مهاجرت های غیر قانونی عواقب نا گوار دارد

Posted on at


 امروز افغانستان از لحاظ مهاجرت به دیگر کشورهای جهان به لحاظ مهاجرت جایگاه خاصی را از آن خود نموده است. این کشور که از لحاظ نا امنی و بیکاری به درجه بالای قرار دارد، مردم به همین دلیل کشور شانرا ترک گفته و دست به مهاجرت های غیر قانونی میزنند


.


مهاجرت های غیر قانونی در پهلوی اینکه پول هنگفتی را به مصرف میرسانند بلکه باعث مرگ بعضی ها میگردد. مردم هزاران خوف و خطر را به گردن گرفته و میخواهند تا این کشور را ترک کنند و به کشور های پناه ببرند که از لحاظ امنیت و اقتصاد در جایگاه خوبی قرار دارند.


کشور های ایران و پاکستان امروز بیشترین مهاجرین افغان را در خود دارند، و این دو کشور از مردم افغانستان که در آن کشور هستند استفاده خوبی را برده اند. به نام آنها از سازمان ملل متحد پول اخذ میکنند و آنرا به کیسه خود شان می اندازند از سوی دیگر تمامی ساخت و ساز و کار سنگین را توسط همین افغان ها انجام میدهند که امروز این دو کشور، از لحاظ ساخت و ساز وضعیت خوبی پیدا نموده است.


اما مهاجرین افغانستان ازین کار های آنها خسته شده، و میکوشند تا این دو کشور را ترک کنند، و به کشور های اروپایی پناه ببرند که آنها حق و حقوق خوبی را نسبت به این دو کشور برای مهاجرین قایل هستند. ولی رسیدن به کشور های اروپایی کاری سهل و آسان نیست. نخست باید پول گذافی را روی جیب بگذاری تا به قاچاق بران بدهی تا در مسیر راه همکاری نماید و بعدش هم معلوم نیست که آیا صد درصد خواهید رسید یا که خیر و آیا به مقصد گاهت زنده خواهید رسید یا مرده؟ چون کسانیکه غیر قانونی میروند باید از راه های بروند که در آن گذرگاه پولیس و مردم اندک باشند و آن راه ها عاری از خوف نیست از دشت های سوزان گرفته تا کوه های سربه فلک، دره های پیچان و دریا های سیلاب خیز در آن وجود دارد.


اما باز هم مردم این دشواری هارا نسبت به بیکاری، فقر، ظلم و ستم کشور های همسایه ترجیح میدهند و پول قرض میکنند و یا وسایل خانه های شانرا به فروش میرسانند تا بتوانند که یکی از اعضای فامیلش را یا تمام فامیلش را به یکی از کشور های اروپایی برسانند. با وجودیکه بسیاری از مردم در این راه ها فامیل های شانرار از دست دادند اما باز هم مردم از کار شان دست بردار نیستند. اما تا کی مردم مهاجر شوند و جهت کمایی نمودن، یک لقمه نان و یا بخاطر امنیت کشور را ترک نمایند و به دیگر کشور ها پناه ببرند؟ حکومت در این راستا مسوول است، تا زمینه کار را برای مردم مساعد بسازند و امنیت که یکی از اساسی ترین پدیده در یک کشور میباشد برای مردم تامین نمایند.



About the author

160