توصیه هایی در ارتباط با بهداشت و نگه داری مو

Posted on at



مو یکی از اجزای مهم بدن می باشد که نقشی عمده در زیبای انسان دارد، بخصوص خانمها که وسواس شدیدی را در مورد موهای خودشان دارند.


بعضی روشها وجود دارد که افراد ناخواسته باعث آسیب رساندن به موهای خود میشوند که در اینجا بطور مختصر در مورد آن بحث میکنیم. تا میتوانید از کش هایی برای بستن موهای خود استفاده کنید که دارای روکش های پارچه ای باشند اما در کل استفاده از سنجاق و یا کلیپس بهتر است.


سعی کنید موهای خود را با سشوار داغ خشک نکنید، از درجه حرارت ملایم آن استفاده کنید، سعی کنید هر چند وقت موهای خود را کوتاه کنید، در غیر آن سر موهای شما نازک شده و دچار موخوردگی میشود. هنگامی که موهایتان خیس می باشد آنها را با شانه هایی که دندانهای کوچک دارد صاف نکنید چون به مو آسیب وارد میشود. 


 


موها را از ریشه اشان شانه نکنید چون موهای به هم چسبیده و گرههایشان به سادگی و با یکبار شانه کردن از هم باز نمیشود، میتوانید آنها را به چند دسته تقسیم کنید و هر بار یک بخش را شانه کنید تا از کنده شدنشان جلوگیری شود.


موهای خود را با موادی تقویتی نپوشانید، چون موهایتان به نفس کشیدن ضرورت دارند، سعی کنید ابتدا مواد را روی دست خود بریزید و بعد روی سر خود بکشید تا از جمع شدن مقداری زیادی از مواد در یک جا جلوگیری کنید. سعی کنید شامپوی مورد استفاده اتان مناسب با موی تان باشد و این تصور که باید از یک شامپو همیشه استفاده شود غلط است.


 



About the author

160