مرگ ۲۱ سرباز افغان

Posted on at

This post is also available in:

طوری که میدانید افغانستان مدت زمان زیادی است که با تهدیدات امنیتی مواجه میباشد، یکی از مهمترین تهدیدات حملات گروههای مخالف دولت می باشد، این حملات همواره با تلفاتی همراه است و معمولا بیشتر جان افراد ملکی را میگرفته تا نیروهای نظامی، نظر به آمار کشته شدگان در میابیم که بیشتر قربانیان مردم بیگناه بوده اند. 



اما حادثه ای که این بار رخ داده متفاوت است، صدها جنگجوی طالبان به پسته ای مرزی حمله کرده اند که در نتیجه آن ۲۱ سرباز اردوی ملی کشته شد و ۷ تن دیگر هم به اسارت گرفته شدند، خبری دلخراش که باعث شد تحقیقات در مورد چگونگی وقوع آن انجام شود. برخی میگویند این حمله با وجود نفوذی ها در میان نیروهای اردو صورت گرفته است و باعث شده که نیروهای دولتی چنین تلفاتی بدهند. من به یاد نمی آورم که در این نزدیکی ها نیروهای دولتی چنین تلفات سنگینی داده باشند. 




براستی چرا چنین اتفاقی افتاده و نیروهای اردو نتوانسته اند که جلوی حمله کنندگان را بر مقر خودشان بگیرند. من فکر میکنم یکی از دلایلی که موجبات این حادثه را فراهم آورده است، کثرت تعداد حمله کنندگان بوده است، مسلم است که اگر ۲۰۰ نفر روی پسته ۳۰ نفری حمله کنند در صورت نرسیدن نیروهای کمکی با مشکل مواجه میشوند، چون نیروهایی که برای کمک به پسته اردو آمده بودند در مابین راه به کمین طالبان برخوردند و این کار باعث شد تا دیر به محل حادثه برسند، یکی دیگر از دلایل مرگ نیروهای اردو نبود پشتیبانی هوایی بوده، در صورتی که آنها از پشتیبانی هوایی برخوردار میبودند چنین حادثه ای اتفاق نمی افتاد.


 






About the author

160