فیلمنامه فیلم اثری از جک تیو- پروژه فیلم Examer

Posted on at

This post is also available in:

این بلاگ بر ساس این است که چکونه میتوان یک فیلمنامه برای تجارت ساخت چیزی که بسیار مشابه به نوشتن داستان یک فیلم کوتاه با ساختار آن میباشد.

یک فیلمنامه خلاصه ای از جزئیات نوشتاری و دیداری از اینکه چگونه قصد دارید نمایشنامه را به زندگی بیاورید است.یک فیلمنامه خوب مانند یک کلید میماند مخصوصا زمانی که شما از کار سایر کارگردانان انتقاد میکنید.

یک مشتری, ملوان یک کشتی, بازیگر و یا حتی پدر و مادر شما باید قادر به دانستن این باشند که شما از فیلمنامه ای که نوشته اید دقیقا چه میخواهید, هیج سوال بی پاخی را در پایان نگذارید که بماند.

یک فیلمنامه باید شامل این باشد که شما چرا و برای چه کسی این کار را انجام میدهید, ایده شما چیست و این که چگونه تمایل پیدا کردید که متن فیلمنامه را همراه با صدا, تصویر, موقعیت, بازیگران و سایر عوامل که شما احساس میکنید باید درمورد جزئیات فیلم بدانند در زندگی وارد کنید.

یک فیلمنامه راه خوبی برای آزمایش کردن آگاهی شما پیرامون فیلم است و اینکه میتواند شما را در تقکیک عناصر فیلم کمک کند و در باره فعالیت هایی که انجام میدهید سوالاتی را پدید آورد که برای فیلم شما بسیار خوب است.

در پایین یک مثالی از Blackberry میباشد که چند سال پیش تهیه شده.متاسفانه محصول پایانی قابلیت مشاهده را ندارد.ولی این حس را به شما میدهد که بتوانید برنده فیلمنامه شوید که من بسیار خوشنود هستم از این بابت.

 

 

 

مرور:در حقیقت مرور یک فیلم نامه همان معرفی فیلم شما میباشد که خواننده با خواندن آن متوجه میشود که فیلم پیرامون چه موضوعی میباشد.خواننده باید با خواندن فیلمنامه شما فریفته گردد که تا پایان به خواندن ادامه دهد.

 

 

داستان: چه رویداد هایی در فیلم شما اتفاق خواهند افتاد و اینکه بینندگان جه چیزی را در فیلم شما میبینند و میشنوند.

 

 

دستیابی: به معنی تفکیک این میباشد که شما چگونه تمایل پیدا کردید داستانی را که نوشته اید را به صفحه نمایش بیاورید.

بخش های دخیل در فیلم: دوربین, صدا, درجه بندی, ویرایش و سایر عواملی که در ساخت یک فیلم موثر هستند و به فیلم جان میبخشند.

و همچنین تصاویری که به نظر شما مانند فیلم هستند.


 

بازیگران: تجزیه و تحلیل اینکه بازیگران شما به جه نقشی میخورند,سن و سال آنها, شخصیت و غیره با در نظر داشت تصاویر و توضیحات.اما همچنین کارگردان به دنبال این است که بهترین بازیگر را پیدا کند و نیز چگونه شما قصد دارید که آنها را تنظیم کنید تا بتوانید بهترین کار را از آنها به دست آورید.

به یاد داشته باشید که  این بخش شامل لباس های بازیگران میباشد که شما خواستار لباس دادن به آنها میباشید.همراه با تصاویری که نشان دهنده کار شما هستند.

 

 

مکان: به این معنی میباشد که شما چه مکانی را ضرورت دارید همراه با تصاویر و توضیحات اینکه چگونه به نظر میرسد چگونه تشویق به انتخاب این مکان شدید.

همچنین باید تصویر برداری در مکان عمومی صورت گیرد و یا مکانی که برای بازیگران و کارمندان شما امن باشد.

این بخش شامل طراحی , همراه با تصاویر و جزئیات میباشد که میتواند به مکان شما جان دهد.

 

 

گفته های پایانی: شما باید فیلمنامه خود را با چند کلمه پایانی مزین کنید.مانند تشکری کردن از ابراز توجه به فیلم و یا اینکه بگویید به چه اندازه از این ایده خوشتان آمد و یا هر چیز دیگر تا اینکه بیننده را از دیدن این فیلم شادمان سازید.



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160