شستن دستها

Posted on at


داشتن دستهای تمیز یکی از موضوعاتی است که هر فردی برای رسیدن به آن تلاش میکند، هنگامی که یک فرد برای خوردن غذا آمادگی میگیرد، خواه ناخواه باید برای شستن دستهای خود اقدام نماید، چون در غیر آن امکان مبتلا شدن به مریضی ها گوناگون گوارشی افزایش می یابد. اما آیا شستن دست فقط با آب امکان پذیر است، جواب خیر است  !


میکروبها و مواد اضافی که روی دست جای گرفته اند به سادگی از پوست جدا نمیشوند، مگر اینکه از شوینده و یا محلولی همرای اب استفاده شود، یکی از این محلولهای  شویند و تمیز کننده صابون است که افراد با استفاده از آن میتواند اطمینان یابند که دستهایشان دیگر به میکربهایی که امکان مصاف شدن آنها را به مریضی ها مختلف فراهم میسازد از بین رفته اند، اما این پایان کار نیست، در اینجا نحوه شستن دستها و استفاده از این مواد نیز مهم می باشد. 

 

 

یکی از  مسائلی که باید مد نظر قرار داد این است که هنگام شستشوی دستها ضروری نیست که حتما از آب گرم استفاده شود. این نکته را باید در نظر داشت که آب گرم برای پوستها مناسب نبوده و باعث میشود تا آسیب ببینند،  و نکته دیگر در شستن دستها این است که اجازه دهیم تا صابون کف کند و میکروبها و جرم های روی دست را جدا نماید، بسیاری با استفاده از صابون مانع کف کردن آن میشوند و فکر میکنند که دستهایشان تمیز شده است اما در اشتباه هستند.  



About the author

160