معدن کاری در افغانستان

Posted on at


افغانستان یک کشور کوهستانی است که در مرکز آسیا واقع شده و هیچ راهی به آبهای آزاد ندارد بلکه با موقعیت در خشکه از همه جانب ها محصور به کشورهای همسایه می باشد. این محصور بودن در خشکه به یک نقطه ضعف برای این کشور تبدیل شده و این کشور را در راستای رسیدگی و برطرف کردن نیازهایش دچار مشکل کرده است و بر فقر در این کشور افزوده.

زیاد وقت ها افغانستان بخاطر مشکلاتیکه در مورد حمل و نقل با همسایه هایش دارد دچار مشکل میشود و به اقتصاد آن آسیب های فراوانی وارد گردیده است و میگردد. برای نجات از این موضوع این کشور در تلاش است که بیشتر نیازهای اساسی خود بویژه مواد سوخت و خام را در خود این کشور تولید واسخراج کند تا از یک طرف از نیازمندی های این کشور کاسته شود, از جانب دیگر به منبع درآمدی برای دولت تبدیل شود که به شدت به آن نیاز دارد.

افغانستان به کمک کشورهای همکار و کمک کننده در حال بررسی و ارزیابی معدن های خود در سرتاسر کشور است تا بتواند بصورت معیاری تر و با استفاده از ابزارها  و فناوری های تازه تر آنها را مشخص کند و به کاوش معدن های تازه در قلمرو خود بپردازد. این یک حرکت بسیار مهم در این راستا است زیرا معدن های زیادی را برای استخراج آماده کرده و سبب تشویق سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای استخراج آنها میگردد.

اما شوربختانه امنیت یک مشکل بزرگ فرا راه این روند است و سبب دلسردی سرامایه گذاران و استخراج کنندگان گردیده است . زیرا آنها نمیتوانند خطری به این بزرگی را بپذیرند و در کشوری سرمایه گذاری کنند آینده امنیتی اش نامعلوم است. دولت افغانستان بارها قول داده است که امنیت را برای اسختراج و سرمایه گذاری های بزرگ تامین کند, اما در این راستا چندان موفق نبوده است. امیدواری وجود دارد که دولت در آینده بتواند تا بصورت درست امنیت را برقرار کرده و به این نگرانی پایان دهد.

 

 



About the author

NATOChannel

The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is an intergovernmental military alliance based on the North Atlantic Treaty signed on 4 April 1949. NATO constitutes a system of collective defense in response to an attack by any external party. This is NOT the official NATO website. For that site, please visit…

Subscribe 0
160