روزخجسته درتاریخ افغانستان

Posted on at


 



 


بلاخره این روز فرا رسید آنچنان فرا رسید که قابل تصور نبود .


روزی که در تاریخ به یادگار میماند وهمه به یاد خواهند داشت .


امروز من به افغان بودنم افتخار میکنم می بالم به خود که من افغانم آری من افغانم.


ما مردم افغانستان در طی چند دهه ی اخیر زیاد درد ورنج ومشکلات را تحمل کردیم زیاد قربانی دادیم اماهیچ وقت همت را از دست نداده ایم هیچ وقت ایمان مامتزلزل نشد هیچ وقت تسلیم ناحق نشدیم ومبارزه راستین نمودیم.


ویکی از نمونه های آن تاریخ شانزده حمل سیزده نودوسه است.


دراین روز افغان ها به پای صندوق های رای رفتند تا زعیم آینده خویش را تعین نمایند . واز این حق ملی وسیاسی شان استفاده کردند.


در طی چند ماه گذشته شایعات ونگرانی های زیادی مبنی بر عدم امنیت در روز انتخابات فکر همه را مخشوش کرده بود وهمه ما تشویش این روز را داشتیم ..


اما مردم ما تصمیم خود را گرفتند مردم این دفعه خواستند تا به پای صندوق های رای بروند و برای کسانی که آرامش این ملت را همیشه برهم زده اند بگویند که ما نمی هراسیم ودر مقابل تان می ایستیم با اسلحه خود که رای ماست .


 



 


 


مردم ما دراینروز نشان دادند که عزم واراده قوی برای اصلاح دارند و صلح میخواهند وبه جهان ثابت کردند که اگر ما بخواهیم کسی کاری کرده نمیتواند .


من در این روز خود با شوق وعلاقه فراوان رفتم تا رای بدهم در اولین ساعات صبح رفتم ودر همان وقت مردم درصف های طولانی منتظر رای دادن بودند وازهمه جالب تر برایم حضور زنان بود که پیش از مردان حاضربودند من هم رای دادم به کسی که اعتماد دارم که میتواند رهبربا اراده باشد برای ما.


ومن علاقه واراده مردم خود را شاهد بودم که بدون کدام هراس واکراه برای رای دادن می آمدند .


من رای دادم اما بالاتر از افتخار رای دادن دو مساله برایم افتخار برانگیز بود .


اول اشتراک گسترده مردم در همه ولایات کشور بخصوص ولایت هرات در این روند با وجود این که در اکثرولایات آب وهوا مناسب نبود و امکان تهدیدات امنیتی هم وجود داشت اما اشتراک وسیع مردم قابل تصور نبود برایم مردم ما دموکراسی را به معنای واقعی تجربه کردند  مردم دراین روز توانایی وعزم خود را نشان دادند .


 



 


 


نکته دوم در این روز امنیت انتخابات بود در کشوری که همه روز صدای انفجار وکشتار شنیده میشد در این روز هم بعید نبود که دشمنان ما آرام بنشینند اما به مهربانی خداوند و دلیری شیر پسران افغان دشمن حتی موفق به یک مورد تخریب کارانه نشد .


این نشان دهنده قدرت و آماده بودن نیروهای امنیتی کشور ما است سربازان دلیر افغان با این تلاش خود به جهان ثابت کردند که میتوانند از خاک ومردم خود حفاظت کنند من به اینان افتخار میکنم  راه شان مقدس است  .


 



 


 


این شیران افغان همیشه قربانی داده اند اما امروز دعای همه ملت وآفرین جهان را باخود دارند .


بله این ها هستند افغان ها بگذار دنیا درمورد ما هرچه فکر میکند فکر کند اما ما وارثان احمد شاه بابا هستیم ما غیرت وهمت خود را حفظ خوهیم کرد تا که جان باشد.


تمام افغانها دراین روز خوشحال بودند حتی به جشن وپایکوبی پرداخته بودند  وزنان ومردان همه باهم برابر سهیم شدند در این روند سرنوشت ساز .


ودر این روز اکثریت کشور های جهان نیز این موفقیت را برای افغانستان تبریک گفتند و دانستند که افغانها صلح میخواهند ...


آری ما صلح میخواهیم ودوست داریم همیشه همینطور در فضای صلح دوستی وهمدلی زندگی کنیم .


این جوب دندان شکنی بود در برابر دشمنان ما امید که دانسته باشند که دیگر با سرنوشت ما بازی کرده نمیتوانند .


روز انتخابات گذشت حالا همه منتظر نتیجه آن هستند نتیجه که سرنوشت این ملت را رقم خواهد زد وآینده مارا روشن خواهد ساخت همه امید دارند که شمارش آراء هم با شفافیت انجام شود بدون هرنوع تقلب وتخلف تا این بار مردم رهبر راستین را داشته باشند نه کسی که دست نشانده دیگران باشد.


ماصلح میخواهیم



About the author

nazakat25

نزاکت آزرم متولد شهرهرات 1372
محصل شرعیات
وظیفه معلم

Subscribe 0
160