بانوان ورزشکار....2

Posted on at


در این مقاله میخواهم یکی از دختران فعال افغانستان را به معرفی بگیرم. گلبهار که در لیسه عالی سوریا متعلم صنف 12 هست یک ورزشکار بسیار خوب و پر استعدادیست که منفعت او به مکتب و خودش رسیده است.


گلبهار در تیم والیبال مکتب بهترین بازیکن و بهترین مهره برای مربی خویش میباشد که توانسته تیم خود را با همکاری هم تیمانش به یک مقام خوبی برساند. وی در شهر کابل پایتخت افغانستان بدنیا آمده است و 17 سال عمر دارد گلبهار میگوید از زمان طفولیت به تمام ورزش ها علاقه مندی خاصی داشته است و در زندگی خود میخواهد که تجربه یی در تمام ورزش ها داشته باشد اما آنقدر امکانات کافی در دست ندارد که بتواند به آرزوی بزرگ خویش برسد و اینکه اکنون در رشته های مورد علاقه ی خود تمرین میکند بسیار خوشحال است.



گلبهار میگوید اولین رشته موررد علاقه ام جمناستیک است که میخواهد در این رشته پیشرفت های چشم گیری داشته باشد و بعد از آن رشته ورزشی والیبال است که اکنون در تیم والیبال مکتب خویش شامل است و از بهترین بازیکنان برای مربی خود میباشد و همچنان به مدتی چند وقت در رشته تکواندو نیز تمرینی داشته و آشنایی با این ورزش را نیز دارد و همچنان در پهلوی این ورزش ها وی در مسابقات ریسمان بازی که از طرف شبکه 3سپورت به همکاری وزارت معارف بر پا شده بود اشتراک نمود که با خسته های فراوان از مسابقات والیبال نتوانست تا آخرین مرحله مسابقه ادامه دهد و مقام اولی را از آن خود نماید اما وی میگوید تا جایی که توان داشته باشم در پیشرفت خودم در ورزش ها تلاش مینمایم تا آخر روزی به آرزو هایم برسم.



این جای افتخار است که اینگونه بانوان ورزش دوست در کشور عزیز ما افغانستان وجود دارد و بخاطر پیشرفت کشورش در ورزش تلاش های زیادی مینمایند که گلبهار و بانوانی دیگری که در مقالات قبلی نام گرفتم از آن جمله میباشد. گلبهار میگوید همیشه میخاهم در زندگی ام دست آورد های زیادی داشته باشم به خصوص در عرصه زندگی ورزشی ام و این را از همه بانوان و پسران وطنم میخواهم که فعال باشند و بخاطر رفاه و آسایش وطن خویش کوشش کنند تا ورزشکاران به جای که میخواهند برسند.


 


نویسنده:اسما ابراهیمی



160