زن و ديدگاهای تو

Posted on at


امروزه دانشمدان زیادی در اکثر نقاط دنیا منتشر گردیده اند، دانشمدانی که همواره برای همه مفید واقع بودند، آنان با تلاش و زحمات زیادی به این جا رسیده اند، اما آنچه که نام برخی ازاین دانشمندان را لکه دار میسازد، عده ی از دانشمدان جاهلی هستند که با ایجاد کردن برخی ازگفته هایشان نشان میدهند که این گفته ها در شأن آنان نیست، و با پدیده های خود جایگاه شان را لکه دار میکنند.آنان با اینکه استعدادهای هنگفتی در خود نهفته دارند بازهم از آن به گونه ی استفاده میکنند که گویا از نظر آنان علم و اندیشه فقط نوعی سرگرمی است.


زن کسی که از وجود آن عالم به وجود آمد، میدانی اگر نمیبود چه میشد؟


تمامی دانشمندانی که در روی کره زمین در حال فعالیت اند از زن زاده شده اند، و این را بدانند آنچه را که فکر میکنند غلط است.


آنانی که بعد از به دنیا آمدن، بزرگ شدن، تعلیم دیدن، تربیت شدن و خلاصه آدم شدن حال به جایی رسیده اند که بر روی چوکی بزرگنمایی مینشینند و می گویند به راستی که زن ناقص العقل است، بی خبر ازاینکه تکمیل کننده عقل خودشان زن (مادرشان) است.



زن در جامعه چیز زیادی نمیخواهد، احترام میخواهد آنهم از سوی چه کسانی ؟ آری زن احترام میخواهد از فرزندان خودش زیرا اگر هر فرزندی به مادرش احترام بگذارد و به مادر دیگران همانند مادر خود بنگرد، در واقع زنان دارنده احترام در جامعه خواهند بود. اما متأسفانه امروزه زن سوژه ی برای تجارت شده، و علاوه برگرم کردن بازار تجارت، در جملات و نوشته های سرگرم کننده نیز نقش بارزی را برای تجارت بازی میکند، آن عده از اشخاصی که چنین کارهای را انجام میدهند ازبردن نام زن در جملات خنده آورشان طوری استفاده میکنند که چیزی جز توهین نمیباشد.بنأ میتوان گفت: که دیدگاه های هیچ مردی جایگاه زن را در جامعه لکه دار نمیکند، زیرا اسلام بسنده است برای نمایش دادن جایگاه زن.


گفته های که برای عده ی فقط سرگرمی است، اما برای عده ی توهین بزرگی است که عبارت اند از:



1ـ (خودکشی انواع زیادی دارد مانند:زهر خوردن، تصادف کردن، مرگ موش خوردن، به دار آویخته شدن، آتش گرفتن و غیره......اما بدبختانه همه زن گرفتن را انتخاب میکنند)...در این دیدگاه زن را نوع خودکشی معرفی کردند، و به جای احترام به او برایش توهین کردند و فکر میکنند زن مایع بدبختی است، اما اینطور نیست، زن چراغیست برای روشنی چراغ خانه شوهرش و رهنمایی او در کارهای خیر.


2ـ ( آنگاه که خداوند زمین را آفرید سپس استراحت کرد، سپس مرد را آفرید باز نیز استراحت کرد و آنگاه که زن را آفرید، نه خدا، نه زمین و نه مرد استراحت کرد)...این نیز توهین دیگری بر مقام پاک زنان میباشد و کسانی که این چنین چیزهای را میسازند مطمئنن از استعداد والای برخوردار اند مگر افسوس که اینگونه استعداد های شان را ضایع میکنند. و نمیدانند که زن(حوا) سبب شد تا نسل آدم(ع) گسترش یابد.



(20فیصد مردها عقل دارند و 80 فیصد دیگر آن زن دارند).یعنی اینکه آنانی که زن میگیرند اصلا عقل ندارند، اما اینطور نخواهد بود.


حرف های زیادی دراین رأستاها گفته شده است که شخصیت طرح کننده این گفته ها را نشان میدهد.


اما مهم نیست و نخواهد بود، نادیده گرفتن این دیدگاه ها سبب پیشرفت سرتاسری ات خواهد شد، پس به چیزی فکر نکن که آزارت دهد بلکه به مقامی فکر کن که خداوند بر تو عطا نموده و همه را دست بوس تو گردانیده است.


دیدگاه های مختلفی است، اما سبب از پای درآوردن یک زن نخواهد شد.


برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه هاتفی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/user/Hatifi-Herat/271707 


(کبری محمدی (کروخی



About the author

Hatifi-Herat

Established in 1938, Hatifi High School is one of the largest schools in Herat, Afghanistan and has 8300 students. The students attend the classes in rotations. The school offers 116 classes only for female students. Film Annex and Citadel are building an INTERNET classroom at Hatifi High School in June…

Subscribe 0
160