حضور ناتو در کشورهای بالکان

Posted on at


بعد از شروع تنش اکراین, سازمان ناتو حضور خود را در شرق اروپا تقویت کرد, بویژه در کشورهای بالتیک. ناتو متعهد به تامین امنیت متحدین خود در هر گوشه جهان و در هر زمان ممکن است. لهستان, دانمارک و بریتانیا به این منظور جنگنده های خود را برای پاسبانی آسمان کشورهای استونیا, لتوانیا و لتویا به این کشورها اعزام کردند. سپس آمریکا نیز جنگنده هایش را به این کشورها فرستاد تا حضور خود در منطقه را به نمایش بگذارد و تعهد به تامین امنیت کشورهای عضو ناتو را نشان دهد.



این بیانگر ناتو بحیث یک پیمان پاسخگو در مقابل تمام همپیمانانش می باشد که آماده است تا در صورت بروز هر نوع اقدام نامناسب واکنش مناسب انجام دهد. کشورهای بالتیک با حضور گسترده ای جنگنده ها و سربازان ناتو روبرو بوده اند که تنش و بحران اکراین سبب آن شده است. این موضوع را میتوان در همایش که به اشتراک نخست وزیر استونیا و سفیر دنمارک در آن کشور برپاه شده است شاهد بود. 



About the author

NATOChannel

The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is an intergovernmental military alliance based on the North Atlantic Treaty signed on 4 April 1949. NATO constitutes a system of collective defense in response to an attack by any external party. This is NOT the official NATO website. For that site, please visit…

Subscribe 0
160