دوستی

Posted on at


"دوستی آنست که بلبل با رخ گل میکند"  

"صد جفا از خار بیند باز هم تحمل میکند"

برای اینکه مفهوم دوستی را بهتر بدانیم ابتدا باید به تعریف این واژه بپردازیم.

دوستی:دوستی فقط یک امر ضروری نبوده بلکه یک عاطفه بسیار آبرو مندانه و شریفی نیز میباشد.

بعضی از اشخاص به این باور اند که دوستی یک قسم مشابهت است و آن کسانیکه باهم مشابهت دارند دوستان یکدیگر شده میتوانند پس به همین سبب است که میگونید: "کبوتر با کبوتر باز با باز".

و بعضی هم میگویند "انسان های هم مسلک هیچ وقت دوست شده نمیتوانند"

اما کسانیکه به دنبال منفعت میگردند هیچ وقت دوستان خوبی باهم شده نمیتوانند.بعضی هم میگویند که "ضدیت موجب نزدیکیت است" وبسیاری از موافقت ها از همین مخالفت ها سرچشمه میگیرد. امادوستی مکمل وحقیقی آنست که دربین اشخاص خوب پیدا میشود واساس آن خوبی است واین گونه دوستی ها به اساس خیر وفضیلت استواربوده وبسیار مستحکم میباشد.

دوستان خوب حقوق یکدیگر رامراعات کرده ومحبت یکدیگر هستند. دوستی محبتی یک طرفانه نیست بلکه دوطرفه بوده ودوست آینه دوستش بشمار میرود. همین دلیل است که به مادیات علاقه مند است اما با آن دوستی کرده نمیتواند چراکه مادیات منعکس کننده روحیات انسان نیست یعنی محبت و علاقه مندی یکطرفه شده میتواند اما دوستی نه هرگز شده نمیتواند.

ارسطو عالمو روان شناس معروف یونان باستان در مورد دوستی چنین گفته است: " دوست حقیقی آنست که در قلب های انسان های خوب و نیکو کار جای دارد و بر اساس خیر و فضیلت بنا است. " بهترین دوست آنست که راز دوست خود را نگهدارد داشته، برای دوست خود صادق و راست باشد و چیزی که به خود میپسندد به دوست خود روا داشته باشد. پس بیاید بهترین باشیم و با انتخاب دوست دقیق باشیم چون رفتار دوست تاثیر مستقم بالای انسان دارد. به امید اینکه همه ما قدر دوستان خود را دانسته و خود مان نیز دوست خوبی به دیگران باشیم.

برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه امیر علی شیر نوایی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید: 

http://www.filmannex.com/AmirAliSherNawaie/blog_post

شکوفه

http://www.filmannex.com/AmirAliSherNawaie/blog_post

 



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160