اتحاد و اتفاق٬ آموزش پایدار

Posted on at


سر آغاز کلام را این مرتبه بر این گردیدم تا از مطلبی زیبا و نیکو شروع نمایم، از مطلبی که از مرام و مقتضایش جزء همدلی، صلح، دوستی، پیشرفت و با همی نمی خیزد و از هر جایش که بگیریم جزء شایستگی و اتفاق و نتایج مثبت چیزی حاصل نخواهد داشت.


رشته ئ کلام را صرف می خواهم تا از اتحاد و اتفاق آغاز کنم؛ چرا که تا جمعی مبنی بر هدفی واحد نباشد، جمعی که به خاطر دیگر می تپند و قرار ندارند، اتحادی که در نتیجه ئ ان هیچ یک اعضا خللی را در وجود خود حس نخواهد کرد، ترس این را نخواهد داشت که ایا می تواند یا نه! چون افرادی را در کنار خود در همان لحظه و مکان تنهایی و مشکل و تقض خواهد یافت؛ انانی که می تپند تا او را را در مسئله و مشکل یاری و همیاری رسانند.



با همین اتحاد است که می توان توانمندی خود را باور و رونما ساخت، در اتخاذ تصامیمی که ردخور ندارد سهیم شد، چرا که زاده ئ اتحاد و باهمی است. اگر اتحادی باشد، احدی نمی تواند کدام جمعیتی را با نظر سوء نشانه گیرد؛ چرا که ایشان همدیگر را چون زنجیری مستحکم با هم و کنار هم دارند.



بانوان انکس نیز از این شایستگی بی نصیب نمانده اند، ایشان نیز با اندکی تغییرات در برنامه آموزشی فیلم انکس، حال تحت گروپی واحد در هدف و مقصد با هم روانه اند و اینبار می خواهند یکجا و با همیاری هم مسیر فیلم انکس را بپیمایند و نتیجه بس والاتر و ارزنده تر بدست اورند. در هر مکتب همچون مکتب حوض کرباس با ایجاد گروپی 10 تا 15 نفره به همراه استاد خویش برای رسیدن به این هدف کمر همت بسته اند، تا بار دیگر خود را زیبا تر از همیشه در این محیط ثابت سازند.



برای خواند مطالب قبلی فلم انکس لیسه حوض کرباس میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/Hozakarbas-Herat/blog_post 


فرشته احمدیان 



About the author

Hozakarbas-Herat

The Houz-e-Karbas High School was founded in 1962 in Afghanistan. The all-girls school has approximately 4000 students, 92 teachers, 5 senior teachers, one education manager, and one administrator. Many classes are taught in tents. Film Annex built the first Internet classroom at the Houz-e-Karbas High School in May, 2012.

Subscribe 0
160