ورزش و زندگی

Posted on at


ورزش یعنی همۀ اعضای و انساج بدن را به تحرک و تازه گی رساندن. بدن هر انسان به ورزش کردن نیاز شدیدی دارد وقتیکه صبح بعد از چند ساعت استراحت از خواب بیدار میشویم نیاز داریم تا که قوۀ روحی وجسمی مان را دوباره به فعالیت وادار کنیم. به همین دلیل ورزش کردن بهترین گزینه است. کسانیکه بیشتر در روزانه ورزش میکنند بدنشان سالم تر و مقاومتر از دیگران بوده و ازقوۀ فکری بهتری برخورداراند. کمتر مریض ودیرتر خسته میشوند. وهمیشه چهره و روحیۀ شادابی دارند.



زمانیکه ما همۀ اعضای بدن مان را تحت تحرک قرار میدهیم همۀ اعضای بدن، عضلات، انساج و حجرات ما دوباره  با انرژی و زنده میگردد فعالیت دوران خون به سراسر بدن افزایش میابد وباعث از بین رفتن چربیهای اطراف جگر وقلب که به صحت ما مضر است، میگردد. کسانیکه از وزن بالای خود شاکی هستند ومیخواهند که لاغر شوند ورزش کردن کردن صحیح ترین راه حل است توسط ورزش میتوانیم به طول عمرمان و زیبایی احساس مان بیافزاییم. از انواع زیادی از مریضیها جلوگیری کرده و انعطاف پذیری مان را افزایش میدهد.



ورزش از انواع مختلف سرطانها، مریضیهای قلبی، پوکی استخوانها و مریضی کبد جلوگیری میکند وکلسترل خون را کاهش میدهد. کسانیکه به زیبایی اندام و سلامتی خود می اندیشند باید در کنار ورزش به رژیم غذایی خود نیز زیاد توجه کنند تا که اثرات ورزش را به مدت طولانی در بدن و زندگی خود مشاهده کنند و غذاهای مقوی و مفید را تغذیه کنند.   



   افراد در هر سن وسالی که باشند میتوانند در هر مکانی ( خانه، تفریحگاه، باشگاه ها...) به ورزش کردن بپردازند. ورزشها انواع زیاد ومتفاوت دارند مانند (فوتبال، والیبال، باسکتبال، قدم زدن، وزنه برداری، دوش، آب بازی، بایسکل رانی، تنیس، جمناستیک، تکواندو و...) برعلاوه ورزشهای بدنی، ما انواع ورزش کردن فکری هم داریم مانند بازی شطرنج، اسنوکر و انواع بازی های کامپیوتری وانترنتی وغیره که باعث رشد قوۀ فکری میگردد.



پس همیشه در زندگی خود به ورزش کردن ادامه دهیم وبه عمر، سلامتی و شادابی روح وجسم مان بیافزائیم. 



About the author

160