تحریک احساس های درونی انسان نسبت به زیبایی رنگ در طبیعت

Posted on at


 


مفهوم رنگ به معنای گسترده ی آن مفهوم زندگی پر از زیبایی است؛ زیرا در تمام بعد های جاری و در تمام عرصه ها و موضوع های روزمره با آن سر و کار داریم. زندگی انسان ها سرشار از جلوه های رنگ های گوناگون است.



تمام رنگهایی که در زندگی است از آن به شکل های مختلف استفاده صورت می گیرد، در حقیقت زیبایی طبیعت باعث می شود که هنرمند با هنری که خلق کرده است و تخییلی که در آن به کار برده است، می پردازد و برای توصیف یک عنصر با هنر خلق شده به خاطر تاثیر گذاری موضوع مهم و بر ملا کردن آن و جلب توجه ی ویژگی های خاص هنری می توان از رنگ های گوناگون که بیشتر هنرمندان و نقاشان به کار می برند.


رنگ در حقیقت به عنوان نمادین و استعمار می توان ویژگی های باطنی و درونی اثر را نمایان کند؛ البته این خاصیت ها بر اساس موضوع ها و مفهوم های خاص برای انتقال معناهای خاص بیان می شود، از این رو می توان رنگ را بیشتر به محصول های صنعت های دستی و هنرهای سنتی مانند: قالین و وسیله های دیگر نیز به کار برد.


رنگ را می توان به عنوان دو معنی عمده تقسیم کرد:


رنگ را به عنوان ماده ای که با آن رنگ آمیزی می شود.


پیدیده ی رنگ موضوع مهم است که جنبه ی خواستنی یا مورد توجه قرار می گیرد.


هنرمندان زمانی که اثر هنری را خلق می کنند و آن را برای دیگران به نمایش می گذارند، برای جلب توجه ی بیشتر در آن از رنگ های گوناگون  که تقلید از طبیعت زیبا است ، در آن به کار می برند.


همه روزه ما رنگ های مختلف در کارهای روزمره برای تشخیص بعضی مورد ها استفاده می کنیم. رنگ سرخ، سبز، آبی، زرد ... و نوع های دیگر رنگ ها در حقیقت اگر توجه کنیم هر یک بیانگر یک حقیقت و بیان عینی یک مطلب را می رساند، مثل رنگ زرد که بیانگر جدایی می باشد. هنرمندان زمانی که به طبیعت مینگرند که فصل خزان میاید و تمام برگ های درختان زرد می شود و جدایی از شاخه های درخت را بازگو می کند.


بر پایه ی احساس های درونی از دیدن رنگ ها و سردی و گرمی در روان و جسم موجود ها تاثیر احساس و زیبایی عمیق بیدار می شود و به طور مستقیم بر تمام وجود ما تاثیر می گذارد، این تاثیر نه تنها بر انسان؛ بلکه بر حیوان ها و گیاه هان نیز مشاهده می شود و حتا در چهره ی ی انسان ها با لباس های رنگین تاثبر زیبایی را ایجاد می کند.



About the author

farzadsalehi

Student of Journalism Faculty

Subscribe 0
160