پروپاگند

Posted on at


ادامه :


به طور معمول ما می توانیم درک کنیم که این حاکمان غیر قابل دید به چه میزانی برای زندگی منظم اجتماعی ما کارا استند. در بعضی از کشور ها حزب های سیاسی منحیث عضوی از میکانیزم دولتی به شمار نمی روند؛ در حالی که رهبران حزب ها انتظار ملی شدن و شمولیت در سیاست را همیشه در سر دارند، اما این رای مردم است که سرنوشت این حزب ها را تعیین می کند و مردم به زودی دانستند که با رای شان می توانند برای خویش شادی و یا درد سر بخرند.


به شکل نظری ، فکر های مردم عامه از دو موضوع : سوال های مردم و هدایت های شخصی منشا می گیرد، ولی در شکل عملی آن اگر هر فرد تمام موضوع های پیچیده ی اقتصادی، سیاسی و اخلاقی را که شامل پرسش های متعددی است مطالعه کند، نمی تواند که نتیجه ای برسد. در این صورت به نظر می رسد که بعضی ها نظر به این که به نتیجه رسیده نمی توانند، راضی اند که حاکمان نامریی معلومات را دستکاری کرده و به جامعه تقدیم کند که این خود تاثیر عمیقی در تصمیم مردم دارد.


به طور نمونه و به شکل نظری، هر گاهی کسی به فروشگاه می رود می خواهد که کالا های ارزان و خوبی را که در فروشگاه است خریداری کند، ولی هر گاه خریدار در شکل عملی بخواهد که هر جنس را از نگاه کمیاوی آن آنرا امتحان کند در این صورت زندگی اقتصادی انسان ها با سردرگمی ها رو به رو می شود ، به همین شکل می توان در موضوع های اقتصادی قیاس کرد و اگر بخواهیم که از پاشیدن افکار عامه برای انتخاب جلوگیری کنیم ؛ بنابرین پروپاگند یکی از راههایست که می توان انتخاب کننده را برای انتخاب یک نامزد مشخص بدون اینکه او خود درباره اش تحقیق کند، متقاعد کنیم.



About the author

farzadsalehi

Student of Journalism Faculty

Subscribe 0
160