ورزش به عنوان نیروی محرک زندگی و توانمند سازی زن در افغانستان, آسیای مرکزی و جنوبی

Posted on at

This post is also available in:

13 نوامبر 20:07


ورزش نیروی محرکه ی زندگی است. و همیشه به شوخی میگم که زنم بخاطر حالت فیزیکی برازنده ی بدنم با من ازدواج کرده و نه بخاطر هوش ذهنی من. البته که این شوخی است ولی درواقع دریک روش سالم زندگی فعالیت های فیزیکی زیادی شامل است. در ارائه اخیری که در ‘ سانی نیو پالتز’ داشتم, به شاگردان و اساتید که در این ارائه حضورداشتند  گفتم که ورزش ‘ جدو’ مغز و ظرفیت مرا در تصمیم گیری و تفکر تقویت کرده است. بعد از 30 سال مبارزه و رقابت, به راحتی می توانم بگم که هیچ گردهمائی و بیننده ای نمی تواند باعث اضطراب من شود.


دیشب, خانم فرشته فروغ و من در یک ضیافت  ‘ کاملا ورزشی’ که در باشگاه ورزشی نیویورک برگذار شده بود شرکت کردیم. بیش از 800 عضو و ورزشکار در طبقه ششم جمنازیم حاضر بودند. از موفقیت های شایان 55 ورزشکار المپیاد و 17 ورزشکاری که مدال آور در بازیهای المپیک لندن بودند تقدیر به عمل آمد. خانم فرشته با ورزشکاران المپیاد و جهانی کشتی, قایقرانی, واترپلو و جودو صحبت و گفت و گو کرد. موضوع اصلی گفتگو روی تجارب خانم فرشته در ایالات و توانمند سازی زنان در کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی بود.


امروز خانم رویا محبوب یک سورپرایز جالبی از کابل برایمان فرستاد, تصویری از تیم فوتبال استقلال ملبس به تی شرت هائی با لوگوی فیلم انکس! وی ایده ی کسب و حمایت مالی را در ماه جولای پیشنهاد کرد و امروز یعنی چند ماه بعد, ما شاهد به بار نشستن و نتیجه ی ایده های وی هستیم. خانم رویا محبوب همیشه یک شخص برانگیزنده بوده است و باردیگر توانائی خویش را در طرح ایده های خوب با نتیجه ی عملی آن ثابت ساخت.


 


 




 


ورزش مانند یک ویروس است. وارد بدن و ذهن مردم میشود, باعث انگیزه ی ورزشکاران برای موفقیت و کسب تجربه از شکستها میشود. خانم فرشته فروغ  ورزشکاران را بازاریابانی عالی توصیف کرد, چراکه  روی اهداف و توانمندی های ورزشی خاص و مناسب میتوانند تمرکز کنند. این همچنان قابل درک برای دیگران نیست مگراینکه تاحد زیادی تمرین کنند. بادیدن این تصویرصحبت های مرا بهتر درک میکنید :


 



امروز صبح, چندین مدالیست المپیک را ملاقات کردم, گفتگو از زندگی شخصی شان شروع شده تا نقش رسانه ی اجتماعی در زندگی آنها ادامه پیدا کرد. مدت زمانی را با رد وبدل نصایح و رهنمائی ها با ‘ میلز پرتر’ سپری کردم, وی یک مدال نقره در مسابقات پاراالمپیک جودو دارد و شخصی است که به خودم و ملیون ها شخص دیگر انگیزه میدهد :



 


با ‘ روبرت هرلی’ , پدرو مربی ‘ کلی هرلی’ و ‘ کورتنی هرلی’ ورزشکار شمشیربازی, با آقای ‘ تیلرمک گیل’ شناگردارای مدال طلای المپیک, با آقای ‘ جیلیان کامارانا ویلیام’ ورزشکار پرتاب وزنه, با آقای ‘ جک هبرت’ ورزشکار کشتی آزاد, و با آقای ‘ جمی نیتو’ ورزشکار پرش ارتفاع در مورد فرصت های پیشرو و در مورد چگونگی ایجاد یک برنامه ی ‘ رهبری متفکران’ صحبت کردیم که از طریق نوشتن مقالات و بلاگ ها علمی میشود, و همچنان ویدیوهای حرفه ای از مصاحبه ها و مسابقات ایشان جمع کردیم. روزی پرباربود  و از ایجاد رابطه باایشان افتخار میکنم.


 



 


 



About the author

mahjabinmohammadi

Mahjabin Mohammadee was born in Iran. she studied her high school in Iran. Her family return back to Afghanistan during the fall of taliban 6 years ago. She is studying English in Herat Bastan Institute. Mahjabin has interest to reading novel books and cooking.

Subscribe 0
160