نقش جوانان در اجتماع

Posted on at


 


 


جوانان نیرو ذخیرویی و اینده سازان کشور خویش اند و میتوانند در تعین سرنوشت خود و اجتماع شان با درک مسایل زمانی نقش سازنده ی را ایفا نمایند.


طوریکه دیده می شود اکثر جوانان بدون درک مسولیت اینده ی شان در مسایل اجتماعی و سیاسی خود را بیدخل وانمود نموده و از ایفای نقش سازنده ی شان ابا ورزیده و یا اینکه توسط اعمال خارجی از اراده ی شان کنار زده شده و بسوی انحرافات سوق می گردند .


فقر,بیسوادی ,بیکاری,سبب شده است تا جوانان ما همین که سر بلند می کنند در پی اوردن نان به خانواده هایشان راهی کشور های خارجی می گردند واز خدمت به وطن و مردم شان بدور می مانند در حالیکه کشور ما بیشتر از هر کشور دیگر به کار و جوانان نیرومند ضرورت دارد انها نباید از خدمت به وطن شان کنار زده شوند .


مردم ما باید بیشتر به جوانان شان اعتماد نمایند و انها منحیث سازنده ان اینده این مرز وبوم در پیش برد تعلیم و تحصیل یاری رسانند.


 جوانان که اماده ی خدمت به وطن شان است نباید وقت و فرصت هاب موجود را از دست داده و بیکاری های بیهوده خود را مشغول نگهدارند باید بیش از هر وقت دیگر خود را با مسایل پیشرفته جهانی اشنا سازند و در بهبود وضع خود و مردم خویش سعی و مجاهدت نمایند.


امروز چشم و امید تمام مردم کشور به جوانان شان دوخته شده است که انها خواهند توانست تغیرات بنیادی را در عرصه اقتصادی,سیاسی,و اجتماعی بوجود اورد ,جوانان منحرف و معتاد به مواد مخدر شایسته ی زیستن در اجتماع نیستند بلکه انها مکروب جامعه استند که باعث پسمانی و بنامی اجتماع شان می گردند.


جوانان اگر توانایی های,جنسی,فکریو عقلی دارند باید اجتماع شان از وجود هر گونه الودگی پاکسازی نمایندو نقش فعال و سازنده ی را بخاطر نجات مردم و کشور شان بازی نمایند.


مخصوصا در کشور چون افغانستان که جوانان اش بیشتر از هر طبقه ی دیگر چامعه را تشکیل می دهد باید سهم عمده و ارزنده ی را در همه عرصه ها داشته باشند خوشبختانه در یک دهه ی اخیر جوانان دست اورد های چشمگیری در عرصه های ورزشی,رسانه یو هنری داشته اند اما هنوز هم استند جوانانی را که عمر گرانبهایی شان را قف مسایل بیهوده و بی نتیجه می کنند.


 



About the author

160