به گذشته رجوع کن!

Posted on at



صفحات گذشته‌ی زندگی خود را ورق بزن و از محتوای آن برای حال و آینده‌ی خویش کار بگیر، این یکی از رمز موفقیت زندگی شما خواهد بود.

رجوع بر گذشته، بر آنچه در زندگی شما اتفاق افتاده است و آنچه در زندگی پیش از حال خود انجام داده اید، از جمله مواردی است که باید آنرا در زندگی پیاده کرد.
استفاده از تجارب قبلی، در سعادت و خوشبختی زندگی شخص موثر است و کاربرد این تجارب امری است اجتناب ناپذیر، که می تواند شخص را به منزله‌ی سعادت برساند.
اگر تاریخ آیینه‌ی گذشت جامعه و گروه از افراد است، پس گذشته‌ی فرد نیز نمایانگر شخصیت و کرکتر حال اوست. آنچه از تعریف تاریخ بر میآید اینست که تاریخ به عنوان آزمایشگاه بزرگ زندگانی انسان‌ها است، که در این آزمایشگاه سربلندی، شکست، کامیابی‌ها و ناکامی‌ها، خوشبختی‌ها و بدبختی‌ها همه و همه به آزمایش گذارده شده است و نتایج عینی آن در برابر چشم ما قرار دارد، که میتوان بخشی از مطمئن‌ترین دانش‌های خود را در زمینه‌ی مسایل زندگانی از آن‌ها بیاموزیم.
بنابرین انسان موفق کسی است که بر کارکردهای گذشته‌ی زندگی خویش رجوع میکند، از اشتباهات قبلی پند گرفته و آنچه وی را بسوی خوشبختی سوق داده رجوع میکند و به دنباله‌ی آن گام برمیدارد تا موفقیت از آن او شود.



سمیرا



About the author

samira11haidary

samira haidary one of the womensannex writer.

Subscribe 0
160