ضرورت و نیازهای جوانان در جامعه امروزی

Posted on at


قبل از اینکه بگوئیم جوانان داری چه نیازها و ضرورت ها میباشند مهم است فهمانده شود که هدف از نیاز چه است؟


نیاز و نیازمندی به معنی ضرورت و احتیاج آمده و از نگاه تعریف نیازمندی آمده است نیازمندی عبارت ت از حالت ذهنی است و بیانگر ضرورتی میباشد که فعلا در دسترس انسان نیست و احساس کم بودی آن حس میشود و یا به عباره دیگر انعکاس و بازتاب ضرورت ویا احتیاج در ذهن را نیازمندی می گویند .


.


اولین انگیزه که دروجودهرانسان هویدآمیگردد نیازمندی آن میباشد که توسط رعایت بعضی ازقواعد اصول میتوان آن جستجومیشود .هرانسان نیازمندی مادی و معنوی میداشته باشد.یکی ازنیاز مندی های ضروری که حیا ت و بقا موجود زنده خصوصآ انسان ناگستنی دارند نیامندی های بیالوژیکی است که ازآن جمله میتوان غذا آب مسکن خواب هوا مواد وقایوی از نیاز مندی های اولیه به حیات میایند چون یکی از قوانین طبعیت انگیزه تحصیلی. شغلی .عاطفی . آذادی بیان معاشره دارای اهمیت شایانی میباشد هرنوع تهدیدی امنیتی برای بیان اینگونه نیازها موجب انحراف پریشانی . مایوسی .بلاخره سبب کشیده گی وحتی توقف در کار وفعالیت های مختلف تعمیری انکشافی اجتما عی و اقتصادی جامعه می گردد. به یک مثال که همه در کشور هموطنان کونند زما نیکه در کشور ما امنیت به صورت درست تعمین شود هیج یک جوان همه نمیتواند به کاره های روزمره درسی خویش توجه نماید وپروسه تحصیل و کار خوش را پیش ببرد .


سومین نیاز در که در فطرت هر انسان است نیاز به محبت و وابستگی میباشد .چون انسان عضوقبول اجتماعی می باشد دلایل و شواهد بدست آمد ثابت میسازد که محرومیت طفل از عشق و محبت والدین وصدمه بزرگی به رشد شخصیت ورشد اجتماعی او وارد می کند .جوانان از محبت و علا قمندی دیگران نسبت به خود علاقمند هستند واز ناسامانی جامعه و عدم توجه به معیار های اجتماعی و جانب دیگر از  حق ظلم اهانت بی عدالتی حتی به حیوانات رنج می برند .


چهارمین نیاز انسان عزت النفس که از جمله نیازمندی های جز لاینفک شخصیت انسان است زمانیکه یک جوان به عزت النفس خویش پی میبرد و در میان سایر همنوعان خویش ارزشمند پنداشت میشود در واقع عقده گرفتن بزرگترین حقارت است که شخصیت انسان را لطمه میزند.


پنجمین نیاز در انسان نیاز به دانستن و فهمیدن و درک نمودن است انسان یک موجود جستجو گرست و همیشه میخواهد در رابط به هر موضوع معلومات پیدا نمایند و در آن حقیقت زندگی خود را پیدا نمایند  لهذا انسان مجبور به استفاد از کتب ها لابراتوار ها و مکتب دانشگاه انجمن ها میشود تا در مورد اطلاعات مادی و معنوی خود افزود نمایند


ششمین نیاز انسان که در واقع تقاضای طبیعی انسان است  ادراک زیبا و علاقه به هم نوع میل به زیبا پسندی ها حسن ذوق وسلیقه انسان ها متناسب میباشد که در ادراک هر جوان مهم و انسان را باشخصیت میسازد و انسان باید طوریکه تربیب شوند که پدیده های مادی معنوی را که زندگی ما را احتوا می کنند به معیار های واقعی آنها سنجیش و ارزیابی کرده خوب را از بد زشت را از زیبا مومن را از منافق و حق را از باطل تفکیک کرده میتواند


هفتمین نیاز های خود شگوفی است که در هر انسان توانمندی هر انسان در آن دیده میشود که هر انسان در ساختار شخصیت بکار  انداختن و صلاحیتهای کاری خویش را در فعل و عمل تحقیق بخشیده خود شگو فایی در هر انسان از هم متفاوت است چون هر انسان نظربه ذوق و علاقه که به آن دارد میخواهد در آن راه پیدا نماید.


این هفت نوع از نیازهای ضروریدر وجودهر انسان میباشد که میتواند نظر به این هفت نیاز  انسان خود را با شخصیت و صاحب رسوخ میسازد گرچه نمی تواند ضرورت اجتماعی را به شما در آورد و اینکه چند اصل آن را در این جاه ذکر نمودیم از ضروریات مهم نیازمندی در جامعه ما که میتواند در افکار و احساسات و اخلاق ما نقش مهم دارد


نویسنده : راحله نادری. 



About the author

rahela-naderi

I born in 1970 at kabul province of Afghanistan , I graduated from lese Maryam high school and after that I graduated from literature faculty of kabul university.

Subscribe 0
160