دختران افغان

Posted on at


دختران افغان


دختران افغان با وجود نارسايي هاي زنده گي محدود كه دارند و در جريان جنگ هاي سرد و درگيري ها و مداخلات خارجي ها و همسايه گان و نا بساماني هاي زنده گي و امكان نبودن شرايط مساعد ومفيد و امن و آرام و بسا ديگر مشكلات كه  جريان دارد و جريان خواهد داشت بازهم دختران افغان همواره كوشيدن تا كه آرزو نمايند و جد جهد نمايند و تحصيل نمايند و همچنان چون دختران آسوده خاطر كشور هاي ديگركه دختران شان در ناز و نعمت و آسوده گي و در امن وامنيت زنده گي ميكنند آرزو داشته باشند و سعي و تلاش تا پايان نمودن  از كوچكترين آرزو تا بزرگترين آن برسند چراكه دختران افغان چه كابلي باشند يا مزاري ويا قندهاري ولغماني ويا هم هراتي فرق نميكند باز هم افغان هستند .



چي تاجك يا پشتون ويا ترك  باشند غيوري و دليري را از نياكان خود به ارث بردن و در هر شرايطي دست از مبارزه چي در عرصه تعليم تربيه باشد وچه در عرصه ها چناچه پيش رفت هاي جامعه دختران افغان در زمينه ورزش را ديده ايد و هيچگاه زير تاثير جنگ هاي متداوم نرفته همچنان به پيشرفت و ترقي خويش ادامه ميدهند و مي خواهند دوشادوش دختران ديگر ممالك جهان در هر زمينه پيش رفت نمايند.و به آرزوهاي خود برسند.ديگر زمانه ماقبل تاريخ نيست كه به دختران ظلم شود. بلكه عصر تكنالوژي وعصركامپيوتر و انترنيت است.



دختران در كنار پسران افغان همچو خواهر و برادر در تمام عرصه هاي كار پشت يك ميز نشسته باهم كار ميكنند.و با داشتن حجاب اسلامي در اچتماع ارض اندام مي نمايند.حتي دختراي هستند با پوشيدن چادري در ساحه ها و نوائي هاي بسيار دور بكارهاي مفيد براي جامعه خود مشغول اند. و آرزو دارند كه روزي خداوند مننان آرامي رادر سراسر كشور ما افغانستان بوجود آورد تا كه ديگر تمام مردم افغان در زير يك بيرق واحد وعاري از هر گونه خطرات زنده گي نمايند.


با تشکر


احمد سعید



160