وسایل نقلیه

Posted on at


وسایل نقلیه

وسایط نقلیه در شهر ما به تناسب گنجایش سرک ها و جاده ها نمیباشد . شهر هرات یک شهر بسیار کوچک میباشد و سرک ها ، جاده ها خیلی خورد بوده روز به روز وسایل نقلیه بسیار زیاد شده میرود و مردم به مشکلات می افتند

اگر به شهر های دیگر کشور ها مقایسه نمایم که اصلا قابل مقایسه نمیباشد چرا که در این شهر نفوس روز به روز نسبت به ولایات دیگر بیشتر میشود و به همین تناسب شهر و جاده ها گنجایش این قدر وسایل نقلیه را ندارد روزانه چندین حادثه ترافیکی رخ میدهد و افرادی رخمی و یا هم کشته میشوند چناچه که معلومات نموده ایم در چندین سال پیش که دوره های جنگ در افغانستان بود جاده ها به همین اندازه بودند نفوس کم بود و وسایل نقلیه هم خیلی کم دیده میشد یعنی در همین شهر هرات پنج دانه تکسی  چند سرویس لینی و چند موتر شخصی و باقی گادی ها و کراچی های دستی بوده است . اکثر مردم بایسکل داشتند غیر از سرک های عمومی دیگر سرک ها همه خانه بوده و همین چند سرک عمومی داخل شهر اسفالت بوده است .

علت اینکه نفوس کم بود مردم اکثرا مهاجر بودند . بعد از رفتن طالبان مردمان مهاجر از کشور ایران و پاکستان آمدند و به زندگی خود ادامه دادند وضع زندگی مردم یک اندازه ای تغیر کرد و چون مردم در مهاجرت رفتند ممالک دیگر را دیدند به فکر این شدند تا مملکت خود را هم بسازند اما اگر امنیت باشد

در سابق مردم بیشتر به فکر جمع آوری پول و دارای بودند و به آسایش و آرامش خود و خانواده خود فکر نمی کردند اما حالا بیشتر به فکر آسایش خود و خانواده خود هستند هر شخصی که پول یک موتر و جای برای پارکنگ کردن را پیدا کند برای خود موتر میخرد. در زمان سابق به یک سایکل و یا بایسکل قناعت میکردند .اما حالا میخواهند مستقل زندگی نمایند موتر داشته باشند و همچنان خانه شخصی در حالیکه شهر خیلی کوچک میباشد در شهر پارکنگ و جود ندارد نفوس زیاد است جاده ها خورد است اما وسایط نقلیه زیاد .

 

هر شخص یگانه آرزوی او موتر است که پول دار شود و موتری بخرد اگر به این شکل پیش برود دولت به مشکل مواجه میشود چون شهر خیلی خورد بوده و گنجایش این همه وسایط مقلیه را ندارد و مردم هم رعایت پارک کردن و قانون ترافیک را زیاد نمیدانند در هر گوشه و کنار هر جاده موتر های خود را پارک میکنند و مردم به مشکلات زیاد مواجه هستند دولت باید چند سال بعد را در نظر بگیرد تا مردم به مشکلات زیاد تری دچار نشوند اگر چه وسیله نقلیه از جمله ضروریات مردم میباشد و هر شخص به آن ضرورت دارد.



About the author

160