حفاظت از محیط زیست :

Posted on at


محیط زیست همان محیط زندگی است و برای پاک نگه داشتن آن باید تمام نکات صحی را مراعات کنیم.



محیط زیست یکی از عوامل مهم زندگی است و پاک بودن آن نقش مهمی در زندگی ما انسان ها دارد.



بیشترمردم که سطح آگاهی پایین دارند به این باوراند که محیط زیسست به معنی محیط داخل خانه یا محیط محل کار و فعالیت.



به این دلیل که گاهی اوقات دیده میشود که مردمی که از سطح فرهنگ پاینی برخوردار هستند زباله(آشغال) که در داخل خانه های شان بوجود میاید یا خودشان و یا به دست پسربچه های کوچک خود به بیرون از منازل یعنی به بغل دیوار یا به داخل جوی آبها می اندازند که  باعث جمع شدن حشرات موضیع وبوجود آمدن مریضی های گوناگون میشود.



اما این مفکوره آنها صحیح نیست به این خاطر که محیط زندگی به معنی محیط زندگی چه در خانه و چه بیرون از خانه است . اشخاصی که از سطح علم بالایی برخوردار هستند برای حفظ محیط زیست خود از هیچگونه تلاشی دریغ نمیکنند،چونکه میدانند که محیط زیست هرچقد که پاکیزه تر باشد به نفع تمامی احالی آن منطقه به حساب می آید.



اگر متوجه شده باشیم در کوچه وبازار شهردار (شاروال)به وظیفه خود به خوبی عمل میکند مانند: سطلهای بزرگ زباله دانی را در هر مکان شهر ایجاد کرده است بخاطر اینکه مردم زباله های خانه خود را بجای انداختن در کوچه یا بازار در این سطلها بگذارند،باز هم دیده میشود که بعضی از مردم سهل انکاری میکنند.پاک نگه داشتن محیط زیست وظیفه همه ما است ،در پاک نگه داشتن و سرسبز نگه داشتن آن باید کوشا باشیم تا باداشتن یک محیط زیست سالم ،فرزندان سالم هم داشته باشیم،و دور از خطر زندگی کنیم.



160