یک درس متنوع از فیلم انکس

Posted on at


اینبار در اینجا چیزیکه خوانده میشود اشاره ایست به یک حقیقت مهم که همگی ما اطلاع کافی از آن داریم اما متاسفانه بیشتر وقت  آنرا به باد فراموشی میسپاریم.  

چنانچه تمامی مشترکین آن میدانند، فیلم انکس یک رسانه اجتماعی است که پول میپردازد

.

زمانیکه از آن اطلاع یافتم مشتاق شدم تا اشتراک نمایم و حتی با خود گفتم کاش زودتر میفهمیدم. اکنون حدود دو ماه است که همه روزه سه یا چهار ساعت از وقت خود را صرف آن میکنم با وجود تمامی مصروفیت ها و دروسم. اما نه تنها اینکه ناراض نیستم بلکه مشتاقم وقت بیشتری را صرف آن کنم تا درآمدم افزایش یابد

.  

بلی حقیقت همین هست، تمامی ما برای پیشرفت در این ضمینه تلاش میکنیم چون هرگاه انسان به ارزش عملی پی ببرد و بداند که با انجام آن عمل سود بزرگی نصیبش میشود، از هیچ کوشش دریغ ننموده و برای بدست آوردن منفعت آن عمل تمام سعی و تلاش خود را بکار میبرد.  

اما آیا چنین پروسه دیگری وجود نخواهد داشت. تا به حال به این فکر کرده اید که چه کاری پر مفادتر از این کرده میتوانید.  

آیا در برابر کدام کار کوچک دیگر پاداش بزرگی خواهد بود؟  

 

بلی مطمئنآ که هست، اما افسوس که اکثریت ما چنین حقایق آشکار را پذیرفنه نمیتوانیم.  

کارهایی هست که به صدها مراتب آسانتر از این است و حتی اندک وقت را در بر نمیگیرد در صورتیکه پاداش آن از هفت الی هفتاد هزار بار است.   

از حضرت عبدالله بن ابی اوفی (رض) روایت شده است که رسول الله(ص) فرمودند: هرکس یک مرتبه کلمات زیر را بخواند، خداوند برای او دو میلیون نیکی می نویسد. 

((لا اله الا الله وحده لا شریک له احدآ صمدآ لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوآ احد))               

ترجمه: نیست هیچ معبودی مگر الله که تنهاست و شریک ندارد. تنها و بی نیاز است، نزاده و زاده نشده و هیچ کس با او همسر نمیشود.        

اگر بعد از هر نماز فرض یا قبل از آن این جمله را یکبار بخوانید به آسانی دو میلیون نیکی بدست میاورد. در بدست آوردن این نیکی ها بکوشید تا روز قیامت بکار تان آید.     

بلی قیامت

!!               

قیامت،بهشت،جهنم،حساب و کتاب، پاداش و عقاب!!!!          

گهگاهی من هم وقتی با این کلمات سر میخورم، تازه متوجه میشوم چقدر وقت بعد اینها را شنیدم و چقدر وقت بود که از این واژه ها دور مانده بودم و فراموشم شده بود.             

شما خیلی ساده و راحت، حتی در هنگام کار با فیلم انکس نیز میتوانید فقط زمانیکه منتظر باز شدن صفحه ئی هستید زیر لب زمزمه کنید: سبحان الله خیلی زود صد مرتبه تکمیل شده و مستحق پاداش صد مرتبه حج میشوید و یا صد مرتبه بگوئید الحمد لله تا ثواب صد مرتبه جهاد را بدست آورید، صد بار گفتن لا اله الا الله مثل آزاد نمودن صد غلام است، کسی که صد مرتبه الله اکبر را بخواند هیچ کس در آن روز از او افضل تر نیست بفیر از کسیکه این کلمه را بیشتر از آن خوانده باشد. 

اگر بگویید: حسبناالله و نعمه الوکیل نعمت های هردو جهانرا خداوند به شما عنایت میفرماید.      

متوجه باشید که رسول الله (ص) فرمودند: هرگزکمترین ثواب و نیکی را کم و حقیر مپندارید چه بسا که همین نیکی کوچک مورد قبول درگاه خداوندی قرار گیرد و از برکت آن شعبه های دیگر زندگی ما نیز درست شود.   

اگر چنین اذکار چند ثانیه ای پاداش چنان بزرگی داشته باشد، پس پاداش نمازیکه بخاطر آن خود را به زحمت انداخته وضو نمایید و از این قبیل شرایطی را مراعات نمایید چه خواهد بود. نمازیکه پیامبر روشنی چشم خود را در آن یافته بود، نمازیکه بخاطر یاد خدا برپا میشود و باز دارنده انسان است از فحشا و منکر.    

چرا ما هنوز به این باور نرسیده ایم که بجا آوردن احکام و فرامین صادر شده از طرف پروردگار جهان و دستورات رسول الله (ص) بهترین دوا برای امراض و معضلات مادی و معنوی میباشد.    

حقیقت خیلی فراتر از اینست، ای کاش توانم بیش از این بود.     

بعد از خواندن این بلاگ، اگر علاقه مند بودید میتوانید در فیس بوک در خواست بدهید تا باز هم از این کار های کوچک با پاداش بزرگ برایتان بنویسم.              



About the author

160