انار با فایده های خود.

Posted on at



میوه ها و سبزی ها و یتامین ها و مواد معدنی فراوان را در بر دارند که در هیچ گونه از مکمل های دیگر یافت نمی شوند. در هر یک از میوه ها و سبزی ها بارنگ های مختلف خواص و مزایای متفاوتی نهفته است . درین مقاله قصد دارم تا چیزهای بیشتری در باره بعضی سبزیجات و فوائد انار برای تان یاد آوری نمایم. طوریکه واضح و روشن است تنها ماده غذائی که بر طرف کننده تمام نیازهای بدن می باشد میوه جات و سبزیجات بوده که هیچ ماده غذائی وجود ندارد که 80 درصد آب داشته باشد. مگر میوه جات تازه در خود 80 در صد آب را دارا می باشد البته سبزیها نیز حاوی مقادیر زیادی آب هستند. لازم به ذکر است که میوه جات سوخت اساسی مغز است و تاثیر مثبتی بر روی مغز می گزارد . اگر میزان مصرف میوه جات بالا باشد مغز می تواند اطلاعات را سریع تر و آسان تر باز خوانی کند.


 


و همچنان مصرف میوه احساس خوبی را در انسان به وجود می آورد و افسردگی را بر طرف می نماید. برای جلوگیری از بیماری های مزمن مصرف میوه و بالاخص سبزی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. سبزی ها حاوی مواد با ارزش غذائی می باشند که میزان آنها نیز تثبیت شده است و برای بدن مفید می باشند و شکر موجود در آنها نیز متعادل بوده و انرژی بیشتری را برای بدن فراهم می آورند و بجز همه این موارد سیستم ایمنی بدن را نیز ارتقا می بخشند.


 


رنگ هایی که در سبزیجات و میوه ها ی مختلف به کار می رود دارای خواص منحصر بفرد خود هستند که به طریقی خاص به سیستم ایمنی بدن سود می رسانند . تحقیقات اخیر دانشمندان حاکی ازاین امر هستند که مصرف میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف این امکان را برای افراد فراهم می آورند تا بتوانند تمام مواد مورد نیاز بدن را بدست آورندو. لازم به یاد آوریست که در میوه ها و سبزی های تازه 180 نوع ویتامین و ماده معدنی مختلف نیز یافت می شود واورگانیزم ما نیز برای عملیه میتابالیزم (استقلاب ) نیازمند آنها می باشد.


 


به هر حال زمانیکه سالاد درست میکنید مطمئن شوید که تنوع گوناگونی از میو ه ها و سبزی های مختلف را درآن بگنجانید سعی کنید که حداقل 5 رنگ متنوع در سالاد وجود داشته باشد. از سایر رنگ ها نیز به طور مجزا در رژیم غذائی روزانه خود استفاده کنید. سعی کنید که هر روزه خودتان را به 8 تا 13 وعده میوه و سبزی نزدیک تر کنید تا بدن تان قادر شود مواد غذائی مورد نیاز خود را بدست آورد.


فوائد بی شمار سبزیجات بر کسی پوشیده نیست , اما شاید همان بحث طولانی بودن خرید تا مصرف آن نقش سبزیجات را در رژیم غذائی خانواده ها کمرنگ کرده است چرا که در وطن عزیز ما افغانستان فقر , بیکاری و اقتصاد ضعیف تاثیرات خود را در تمامی امورات زنده گی مردم مانده که ایجاب می کند به یک بحث جداگانه. در باره فوائد بی شمار سبزیجات با ید اظهار نمود که


 


اولین نکته میزان کالری پائین آنها است بنابر این به افرادی که رژیم های لاغری می گیرند مصرف سبزیجات توصیه می شود از سوی دیگر چربی سبزیجات نیز بسیار پائین و فاقد کلسترول است از این رو می تواند از بروز بیماری های قلبی در افراد جلوگیری کند.


 



About the author

aaaselena

me selena student in amir ali sher nawai high school
from afghanistan

Subscribe 0
160