انکشاف فلم در رسانه اجتماعی 101 – فیس بوک

Posted on at

This post is also available in:

اثری از جنیفر بورن(Jennifer Bourene)

زمانش فرارسیده که در انکشاف فلم در رسانه های اجتماعی توجه کنید. فیس بوک شبکه ایست که میتوان با استفاده از آن با دوستان و اقوام خود در ارتباط بود و از همدیگر مواظبت کرد. حالا این شبکه بصورت گسترده ای توسط شرکت ها, نشانه های تجارتی, و بشکل انفرادی جهت انکشاف استفاده میشود. بنا بر این چگونه از فیس بوک بحیث یک بازار یاب برای توسعه فلم های خود استفاده کنید؟

میتوانید مقاله های در مورد تویتر(Twitter), لنک ان(Linkedin) و پاینتریست(Pinterest) در اینجاه بخوانید. 

در پایین یک مجموعه از نکات و توصیه های در مورد استفاده بهینه از از فیس بوک برای انکشاف فلمهای خود بشکل آنلاین و انکشاف خود بحیث یک هنرمند وجود دارد و همچنین خبرهای در مورد صنعت فلم بخوانید.

میتوانید کارهای خود را بشکل انفرادی با استفاده از فیس بوک شخصی خود  انکشاف دهید و یا یک صفحه فیس بوک برا ی خود, برای فلم ها و برنامه های خود بسازید. بعد میتوانید با استفاده از همه این صفحه ها و حساب ها درونمایه های خود را  اشتراک گذاری کنید.

1. اگر میخواهید از صفحه فیس بوک شخصی خود کار بگیرید, آنرا بشکل حرفه ای بسازید. در بخش "معلومات وظیفه"  وظیفه خود بحیث یک فلمساز, نام شرکت و یا کارگاهی را که در آن کار میکنید بنویسید. و به دیگر حسابهای خود در رسانه های اجتماعی, صفحه فیس بوک خود, تارنماها و یا بلاگ ها خود پیوند بزنید. حساب خود را در دسترس همگان قرار دهید تا به راحتی که میتوانند یک صفحه را پسند بزنند, بتوانند با شما نیز دوست شوند.

2. بحیث یک فلمساز برای خود یک صفحه فیس بوک بسیازید. صفحه خود را در بخش هنرپیشه/ کارگردان قرار دهید. با استفاده از بخش" راجعب About,"  وظیفه خود را تشریح کنید و پیوندهای لازم برای تماشای فلم خود را در آن بگذارید. تمام این پیوند ها را با تارنمای خود وصل کنید. با استفاده از تصویر حساب کاربردی خود و تصویر در قسمت پوشه آن دیدگاهی در مورد کار و روش کاری خود را به دیگران منتقل کنید. 

صفحه فیس بوک فلمساز جیف چیبا(Jeff Chiba)

3. برای برنامه های در حال کار خود و فلمهای خود صفحه بسازید. صفحه خود را در بخش فلمها قرار دهید,و به تشریح فلم خود در بخش "راجعب, About" بپردازید و در آن یک عکس بسیار چشمگیری انتخاب کنید. تمام پیوند های خود را با تارنماهای خود و صفحات دیگر فیس بوک خود ربط دهید.

4. از دوستان خود بخواهید تا صفحات شما را بپسندند. شما نیز صفحات آنها را بپسندید. صفحات خود را با استفاده از یکدیگر پسند(Like) بزنید طوریکه همه در بخش پسند ها ردیف گردند.

5. در صفحه شخصی ویا صفحه های فیس بوک خود با استفاده از عکس های خود در فلم های تان و پشت صحنه های شان البوم عکس ایجاد کنید. هر عکس را با تارنما ها و یا صفحات فیس بوک خود وصل کنید. 

البوم عکس از صفحه انیمیشن ساز ایون ویرا(Evan Viera)

6. موضوع های جالب و جذاب را در آن به اشتراک بگذارید. در مورد فلمها, مراسم افتتاح, قطعه کوتاه فلم وغیره در صفحه خود اشتراک گذاری کنید. به یاد داشته باشید که عکس ها و ویدیو های شما نسبت به پیوند ها و متن ها توجه بیشتری را جذب میکنند.  همیشه صفحه ها و مردم مناسب را در موضوع های خود برچسب بزنید. از یک صفحه فقط میتوانید صفحه های دیگر را برچسب بزنید نه حساب های کاربردی شخصی را. 

یک موضوع از صفحه فیلمساز جولیا مارشال(Julia Marshall)  در صفحه فیس بوکش

تصاویر پشت صحنه ای بیش از 1800 پسند و چهل و شش پیام گرفته است.

7. دوستان و بازدیدکنندهگان خود در صفحه رسانه های اجتماعی را به پرسش بطلبید و از آنها بخواهید که در مورد موضوع شما بازخور(Feedback) دهند. همه پیامهای شان حتا آنهاییکه منفی اند را پاسخ دهید و فضای یک گفتگوی سازنده را با دوستان و پشتیبانان خود بسیازید.

8. اگر مایل به سرمایه گذاری برای انکشاف صفحه فیس بوک خود هستید از روش انکشاف موضوع های خود(Boost post) استفاده کنید.

9. صفحات دیگر فلمسازها و فلمها را بپسندید و در آنها پیام بگذارید تا توجه مردم به جانب آن جلب شود. برای اینکه در صنعت خود به روز بمانید صفحات کاربردی مجله ها, تارنماها, کارگاهای فلمسازی و جشنواره های فلم را بپسندید. صفحه فلم انکس را دنبال کنید تا در جریان تصاویر تولیدات ما و پشت صحنه های کار فلمسازهای ما قرار گیرید و با آنها در ارتباط شوید. دیدگاه شما در مورد چگونه استفاده کردن فیس بوک چیست؟ پیوند های فلمسازهای خود و صفحات فلم های خود را برای ما بفرستید. 



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160