نکات مفید برای جلوگیری از ریختن موی سر برای آقایان قسمت اول

Posted on at




در یک مقاله علمی که از طرف متخصصان پوست و موی سر اعلان شده موی سر آقایان نسبت به خانم ها بیشتر مواجه با خطر قرار دارد مگر جالب این است که داکتران بیشتر در مورد موها , صحت و سلامتی خانم ها  را مخاطب قرار میدهند



از این رو خواستم نکات مفیدی که در مقاله علمی موجود بود را بصورت خلاصه برایتان بازگو کنم :


 موهای مردان را به دوگروپ تقسیم میکنیم : ۱. موهای خشک ۲. موهای چرب


 از آنجا که میزان هورمون‌های مردانه در بدن آقایان، بسیار بیشتر از خانم‌هاست، تقریبا بیشتر مردها موهای چربی دارند یا موهای آنها خیلی زودتر از موهای خانم‌ها پس از حمام دوباره چرب می‌شوند.


معمولا موهای آقایان بیشتر از خانم‌ها در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارد. نور آفتاب می‌تواند به مرور زمان باعث تغییر رنگ و خشک شدن موها شود. به همین دلیل اگر آقایان مجبورند ساعت‌های زیادی از روز را زیر نور آفتاب بگذرانند، حتما باید از کلاه‌های راحت، سبک و لبه‌دار استفاده کنند.


ریزش مو هم به دلیل مسایل هورمونی و ژنتیکی در آقایان بیشتر از خانم‌هاست. با این حساب، از یک طرف توصیه می‌شود آقایان موهای خود را مرتب شستشو دهند تا ظاهری چرب و کثیف پیدا نکنند و از طرف دیگر برای پیشگیری از تشدید ریزش موها توصیه می‌شود آقایان هنگام شامپو زدن، موهای خود را به شدت و با ضربه‌های شدید انگشتان، ماساژ ندهند و نمالند. موهای کوتاه مردانه باید با مقدار کمی شامپو و ماساژ ملایم موها شسته شود.



معمولا موهای آقایان کوتاه است و مرتب هم کوتاه می‌شوند. به همین دلیل کمتر شاهد مشکل موخوره یا خشکی ساقه‌های موی آنها هستیم. این در حالی است که استفاده مداوم از سشوار یا بلند کردن موها می‌تواند موهای آقایان را هم در معرض موخوره قرار دهد و به تمام آقایان توصیه می‌شود برای پیشگیری از موخوره زدن موها و رعایت بهداشت آنها از بلند کردن مو یا ماساژ دادن زیاد و محکم آنها پرهیز کنند.


از آنجا که استفاده از حالت‌دهنده‌های مو در آقایان جوان بیشتر است به آنها توصیه می‌شود حتما پیش از خواب، موهای خود را حتی شده با مقداری آب گرم بشویند و مواد حالت‌دهنده را از روی آنها پاک کنند. هیچ‌گاه اجازه ندهید مواد حالت‌دهنده بیشتر از چند ساعت یا حداکثر یک روز روی موهایتان باقی بمانند. حالت‌دهنده‌ها علاوه بر خشکی، باعث کدر شدن موها هم می‌شوند.



آقایان نباید بعد از بیرون آمدن از حمام، موهایشان را محکم با حوله خشک کنند بلکه باید به آرامی‌ آب آنها را با حوله‌ای نرم بگیرند و پس از مدتی که نم موها در مواجهه با هوای معمولی کم شد، آنها را شانه کنند.


 


    ادامه مطالب را در بخش دوم بخوانید .................


 



About the author

alimahboob

Ali Reza Mehrban is from Afghanistan.He was born and lived in Iran with his family,and they return back into Afghanistan in 2002.Ali graduated from Tajrobawi High school of Herat-Afghanistan.Now he is bachelor of Software Engineering from Computer science of Kabul University.He has been working as project coordinator of Afghan Citadel…

Subscribe 0
160