تاثیرات طبیعت بالای مغز ما چیست؟

Posted on at


تمام اشیای که ما انسان ها درچهار اطراف خویش می بینیم واز انها استفاده می کنیم شامل طبیعت است. طبیعت راخداوند ( ج) خلق نموده است. نظام شمسی ، سیارات ، ابرها ، باد ،باران ، کوها، دریاها ، گیاهان همه موارد اند که خداوند (ج) بصورت طبیعی خلق نموده است. بعضی اوقات پدیده های طبیعی بالای پدیده های طبیعی دیگر اثر میگذارند که بنام حوادث طبیعی یاد میگردند. بطور مثال تأثیرات برف باری های سنگین و باران ها که باعث سیلاب میشود و تغیرات در شکل زمین بوجود میآورد و باعث ایجاد رودخانه ها ، دریا ها و جیهون ها میشود حوادث طبیعی نامیده میشوند . به همین قسم زمین لرزه ها و آتش فشان ها که باعث تغیرات در کوها و زمین میشود ، حوادث طبیعی نامیده میشوند. بعضی از این حوادث بنفع انسان ها تمام میشود ، مانند تغیرات شب وروز ، تغیرات در فصول سال وغیره . اما بعضی از حوادث طبیعی به ضرر انسانهای روی زمین مبدل میگردد: مانند سیلاب ها و برف کوچ ها که باعث تلف شدن انسان ها ی روی زمین میشود.


 


 


اما انسان های روی زمین از آغاز خلقت تا عصر معاصر در صدد آن بودند تا طبیعت را بنفع خود تبدیل نمایند. انسان ها ی اولیه گیاهان طبیعی را به همان شکل طبیعی آن مصرف میکردند که بعد ها از آن گیاهان و دیگر محصولات حیوانی را پخته میکردند و به مصرف میرساندند. که این یک تغیر مؤثر در طبیعت آن مواد بوده است . به همین شکل بعد ها توانستند از آب وخاک طبیعی ظروف گلی را بخود بسازند . و از آهن فلزات کارد ،چاقو، و شمشیر بسازند. معادن را استخراج نمایند و بنفع خود از آن استفاده نمایند . بالآخره تمام امکانات که امروز ما از آن استفاده مینمائیم تغیرات است که در طبیعت مواد آورده ایم و از آن استفاده نمائیم .


وظیفه ورسالت هر انسان است که زیبائی های طبیعت را حفظ نماید و پدیده ها ی که بصورت طبیعی بنفع بشر است مراقبت صحیح نمایند . آب وهوای معتدله یک محیط نعمت است که خداوند برای انسان های همان محیط ارزانی داشته است . پس ما باید کوشش نمائیم تا آب و هوا را آلوده نسازیم. در قسمت حفظ محیط زیست کوشا باشیم .طبیعت را نظر به فصول سال و غرس نهال ها وکشت وکار ها پرورش گل های گوناگون زیبا تر بسازیم.جنگلات خود را حفظ نمائیم،محیط های تفریحی را زیبا تر بسازیم.از رنگ وبوی طبیعت استفاده عظیمی نمایم .طبیعت در هر فصل و در هروقت رنگ وبوی خاص خود را دارد .


موجودیت ستاره ها در آسمان وزیبائی های مهتاب رنگ و بوی خاص را برای طبیعت دارد. آرامش و سکوت در جاده ها و حومه شهرها از طرف شب هوای طبیعت را خوشگوار تر میسازد . به همین قسم آواز پرندگان ، نسیم ها ی خوشگوار رنگ وبوی دیگری را به طبیعت میبخشد. طلوع آفتاب آغاز روز انگیزه خاص را برای انسان میدهد که هر کس کوشش میکند ،پشت کار خویش برود . تولید انرژی خورشید تأثیرات خاص خود را بالای گیاهان طبیعی میدهدوانسان ها از انرژی خورشید استفاده های خوب را میکنند. در فصل بهار طبیعت رنگ وبوی دیگری را بخود میگیرد ، گل ها شکوفه میکنند ، دامنه کوها سبز میشود ، دهقانان کشت وکار میکنند ، پرنده ها از لانه های خویش بیرون میشوند ، پرنده ها در باغ ها زمزمه میکنند ، پرنده ها ی گروهی از یکجا به جای دیگر در پرواز اند . در کنار ساحل ها می نشینند و بالای اقیانوس ها حر کت مینمایند .در پائیز طبیعت صفت دیگری را بخود میگیرد برگ ها ی درختان شروع به  ریختن مینماید ، هوا نسبتا سرد میشود.


 



About the author

hasty

sahar rahmati was born in the year of 1382 in herat province .now she is one of the students of eight class in MAHJOBA HERAVY high school

Subscribe 0
160