فلم نامه کایل “Kyle” اثری از آمی هل”Amy Hill” – برنامه فلم اگزمر

Posted on at

This post is also available in:

 

سلام دوستان  فلمساز من

فلم نامه کایل “Kyle” اثری از آمی هل”Amy Hill” – برنامه فلم اگزمر

در پایین فلم نامه فلم کوتاه من بنام کایل”Kyle” قرارا دارد که من با استفاده از آن در سال 2010 دیدگاه های خود را به تصویرکشیدم.

خلاصه

روزی استی سی”Stacey” در بعد از چاشت در حال قدم زدن به خانه است که کایل کسیکه از مدرسه اخراج شده است و در ذهن خود افکار بلندی دارد او را تعقیب میکند و از او پرسش های زیادی میکند. استی سی در مرحله نخست کایل مردد است و چندان علاقهمند شناخت او نیست ولی بعدا شیفته رویاها و روش غیر معمول زندگی کایل میگردد.

داستان کامل.

استی سی دختر جوانیست که در حال قدم زدن به طرف خانه است. او در دست جزوه ای تبلیغاتی یک رقابت آوازخانی برای 16-19 ساله ها را دارد. در حال قدم زدن به طرف خانه از کنار کایل, دانش آموز اخراج شده از مدرسه که فکر میکند میتواند از پیش خود و بدون اشتراک در مدرسه آموزش مناسب را فرابگیرد, رد میشود.

او تمام تلاشش را میکند که با استی سی ارتباط برقرار کند و گفتگوی را شروع کند. استی سی از این که نمیتواند نظر کایل را تغیر دهد عصانی است, اما بطور شگفت انگیزی شیفته کایل میگردد و علاقهمند فهمیدن چیزهای بیشتری در مورد کایل میگردد و از او در مورد اینکه چرا تنهاست پرسش های زیادی را مطرح میکند.

آنها به طرف یک دریاچه زیبا قدم میزنند و کایل در مورد طبیعت غیرمعمول به صحبت مینشیند. استی سی در مورد مادرش و کارهای او  و کایل در مورد پدرش و ارتباط نامشروع او با دامپزش محله میگوید.هردو در حالیکه روی سبزه ها دراز کشیده اند و به آسمان چشم دوخته اند  احساس خوشی میکنند و لذت میبرند.

کایل از آرزوهایش در مورد خلبانی, داشتن یک خانه, میخانه و یک دوست دختر زیبا میگوید.  از استی سی میپرسد که او چی آرزوی دارد. در پاسخش میگوید هیچ, کایل با احساس همدردی و اشتراک میخواهد که به استی سی نشان دهد که یک اندازه کم عشق در زندگی میتواند همه چیز را تغیر دهد.

او استی سی را خلاف میلش در آب می اندازد. او بسیار خشمگین میشود اما بعد از اینکه کایل خودش را نیز در آب می اندازد قهرش فروکش میکند و شروع به خنده میکند. آنها فریاد میزنند, بازی میکنند, آب جنگی میکنند و خوشی زندگی را احساس میکنند.

آنها سر یک دو راه میرسند که باید از هم جدا شوند.آنها همدیگر را در آغوش میگیرند و هر یکی راه خود را میرود. کایل در وسط راه بیادش می آید که چیزی را فراموش کرده است که به استی سی بدهد, برمیگردد و همان جزوه را به استی سی میدهد. این همان جزوه ایست که استی سی قبلا دور انداخته بود. استی سی در خود یک تغیر کوچک را احساس میکند و روز بعد از کایل میخواهد که او را تا خانه اش همراهی کند.

نگاه و احساس

با دنبال کردن آخرین فلم من, دوست دارم که واقعیت گرایی اجتماعی بریتانیایی را دنبال کنم و علاقه مند روش کاری شین میدوس”Shane Meadows”,  لین رامسی”Lynne Ramsey”, اندریا آرنولد”Andrea Arnold” و  کارگردانهای مشابه هستم.

من عاشق آزادی کنش کامره و استفاده از ابزار موجود برای ساخت یک فلم طبیعی و واقعی هستم تا بیننده بتواند با آن ارتباط برقرار کند.در فلم جدید خود برای اینکه از فلم های قبلی ام تفاوت داشته باشد میخواهم که یک احساس خوشی را با صحنه های جالب و فضای امید بخش ایجاد کنم.

شخصیت ها

استی سی

طوریکه در فلم های قبلی خود نشان دادم, علاقه و شوق زیادی برای انکشاف هنرپیشه ها دارم. این دقیقا نشاندهنده روش شخصی من در زندگی است. استی سی علاقه, انگیزه و باورهای شخصی خود را برای کار کردن در فلم من و در قالب شخصیت دیگری درآمدن را  کنار میگذارد. در پایان فلم استی سی این ویژگی ها را در خود احساس میکند.

استی سی دختر منظم مدرسه ای است که هرگز کارخانگی اش را انجام نمی دهد, دوستهای زیادی ندارد و هر بچه و یا دختری که از اصولش تخطی کند را مجازات میکند. با وجود اینهمه او احساس عدم ایمنی و غم میکند. راه او در زندگی از پیش تعین شده است و او راه خانواده خود را دنبال میکند, تا زمانیکه او خانواده جدید خود را شروع میکند ...........

این حالت همه علاقه و تصمیم های آینده او را تحت تاثیر قرار میدهد و او تمام فرصت های را که میتواند زندگی اش را تغیر دهد نادیده می انگارد.

کایل

کایل نشان امید و علاقه است و این قسمت خالی زندگی استی سی را پر میکند. طوریکه پیشتر گفتم برایم تعجب آور است که چگونه انسانها نقش خود را با ویژگی های شخصیتی دیگری بازی میکند. در مورد کایل او واقعا به کسی که او را بشنود و روش زندگی غیر معمولش را تایید کند نیازمند است, و این کنجکاوی و شیفتگی سیتی سی است که این قسمت زندگی کایل را پر میکند. در نتیجه این شخصیت میتوانند با هم یک رابطه بی همتای را تجربه کنند.

کایل آدم خیالبافی است. جوانی با آرزوهای بلند و احتمالا غیر واقعی که با آنها روزگارش را سپری میکند. از مدرسه اخراج میشود, چون فکر میکند که آنها قادر نیستند آنچه او میخواهد را به او بیاموزند, او میخواهد که خودش اهداف و علاقه هایش را دنبال کند. با روش زندگی غیرمعمول او از تنهایی رنج میبرد. او هیچ دوست واقعی که رویاها و علاقه هایش را با او در میان بگذارد ندارد. با این همه او هرگز نمیخواهد که از رویاپردازی در مورد آینده درخشان دست بکشد.

زمینه

موضوع فلم من سرگرمی است, .پیوند بین استی سی و کایل واقعا افسانه ای است و من میخواهم این در جای اتفاق بیفتد که بشکل نه چندان زیاد منعکس شود. بشکل غافلگیرکننده ای با این راه باریک واقع در پشت منطقه فانتون”Fenton” سرخوردم و واقعا دوری این منطقه از شهر را دوست دارم. فکر کردم بهترین جای ممکن برای  نمایش فاصله کایل وا ستی سی از زندگی واقعی شان اینجا باشد اما هنوز میتوان خستگی شهر را در این فاصله هم دید.

نکته محوری فلم زمانیست که کایل استی سی را داخل دریاچه می اندازد. این نه تنها نمادی از شروع تازه است بلکه یکی شدن دو شخصیت فلم را با بازی کردن, آب جنگی کردن و در اخیر لذت از همراهی شان نشان میدهد.

امور فنی

برای انگیزش احساسات در آخرین فلم خود از موسیقی استفاده کرده ام  و آرزو دارم که این را بیشتر تجربه کنم. با این وجود موسیقی نقش جزئی خواهد داشت و جای اجرا را نخواهد گرفت. از  کانون 5دی مارک2”Canon 5d Mark2” برای جبران کاستی های تصویر برداری دستی استفاده خواهم کرد. ویرایش را با فاینل کت پرو” Final Cut Pro” و صدا را با پرو تولز”Pro-tools” انجام خواهم داد.

انگیزش

هدف شخصی من از این فلم ادامه علاقه ایجاگری من و انکشاف هنرپیشه ها در عرصه فلم سازی است.این فلم مرا انگیزه داد تا تمرین بیشتری روی مهارت و گفتگو ها در فلم نامه نویسی انجام دهم .چیزیکه من میخواهم در برنامه بلند مدت خود آنرا دنبال کنم. من علاقهمند بزرگ سینمای واقعی بریتانیا هستم. به دیدگاه من با یک هزینه بسیار کم میتوان فلم بسیار خلاقانه, مطرح و با اجرای عالی ساخت. من خود را بسیار جذب در هنرپیشه های فلم انگلستان یافتم, بر اساس توجه عمیق و سطح شناسایی که من با آنها دارم. این دقیقا چیزیست که من میخواهم به مرحله اجرایش بگزارم.

انکشاف شخصیت های هنری  یکی از علاقه های طبیعی من است و مشتاقم تا تولید دیگری را ارائه دهم تا انگیزه خود را با آن ادامه داده باشم.

این یک نسخه از فلم نامه ایست که برای فلم کایلا در زمانیکه فلمسازی را در دانشگاه استافوردشایر” Staffordshire University” مطالعه میکردم نوشتم.

بیاد دارم زمانیکه همیشه بین فلم نامه و طرح فلم اشتباه میکردم و همچنین پاسخ هاییرا که در مقابل دریافت میکردم.

"چیزی را که انجام میدهی دقیقا بفهم و بفهمان"

و این چیزیست که من باور دارم که یک فلم نامه باید باشد.

این نشاندهنده درک کامل تو از دیدگاه توست که بر تو میفهماند اهدافت چی اند, چگونه میخواهی این بنظر برسد و چگونه با بینندگان ارتباط برقرار خواهد کرد. تو باید همیشه بینندگاه را به در ذهن خود حاضر داشته باشی.

فلم نامه بحیث یک سند نوشتاری همچنین باید خواننده را از کارایی فلم شما متقاعد کند, اینکه شما راجعب همه جزئیات فکر کرده اید,میدانید که دارید چی کاری میکنید, انگیزه و اصول لازم را برای انجامش دارید و فقط نمیخواهید که اتفاقات یک روز را تماشا کنید.

گرچه ممکن است این یک کار معمولی نباشد- شما یک فلم ساز مستقل هستید و باید شخصیت خود را در فلم درک کنید و بر اساس آن شروع به انکشاف یک روش ویژه کنید که در نتیجه شناخته و مطرح خواهد شد.

 

نکات را که از دید من باید در یک فلم نامه مد نظر قرار داد.

- خلاصه کوتاه اثرگذار

- طرح کلی کامل داستان ( درک شما ار از چگونگی ختم فلم بیان میکند)

- احساس و نگاه ( طرحش چگونه خواهد بود؟)

- چهره های هنری شما کی اند و چقدر از آنها شناخت دارد؟

- موقعیت/ زمینه (به کجا تصویربرداری اش میکنید و چرا؟)

ابراز فنی ( چگونه تصویر برداری اش میکنید؟ چگونه ویرایش اش میکنید؟ موسیقی را از کجا فراهم میکنید؟)

انگیزه ( چرا میخواهید بسازیدش؟)

فکر کنم آخرین نکته بسیار مهم است و در واقع تعریف ایست از شما بحیث یک فلمساز.

کاربرد تصویر برای فهم موضوع نکته ای بسیار مهم ایست... فلمسازها انسانهای دیداری اند و بشکل دیداری پاسخ پس میدهند -  در پایین سه اقتباس کوچک از فلم نامه کایلا است – حس و نگاهش معطوف به ارائه شکل فلم بوده است.

فلم نامه وسیله خوبی برای به تفکر واداشتن شما در مورد ایده فلم است, این شما را به پرسش وامیدارد, اندیشه شما را به چالش میکشاند, پیام شما را درک میکند و پیش از اینکه موضوع مظرح شود آنرا به چالش میکشد.

 



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160